Send mail med .NET

Tags:    smtp mail dotnet web10

Hej,

Jeg har et webhotel hos web10.dk, og jeg forsøger at sende en mail. Det skal foregå sådan, at man trykker på en knap hvorpå der står 'Send mail', og så skal C#-delen, som i øvrigt er back-end, altså i en .cs-fil for sig, sørge for.

Dette er koden til at sende mailen:

Fold kodeboks ind/udCSharp kode 


Når jeg trykker på Send mail-knappen (som er en <asp:Button> og ja, den har en OnClick="OnSendMailClick"), så får jeg den klassiske asp.net-fejlside at se. Meddelelsen denne gang er:


Unable to read data from the transport connection: net_io_connectionclosed.

Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.

Exception Details: System.IO.IOException: Unable to read data from the transport connection: net_io_connectionclosed.

Source Error:

The source code that generated this unhandled exception can only be shown when compiled in debug mode. To enable this, please follow one of the below steps, then request the URL:

1. Add a "Debug=true" directive at the top of the file that generated the error. Example:

<%@ Page Language="C#" Debug="true" %>

or:

2) Add the following section to the configuration file of your application:

<configuration>
<system.web>
<compilation debug="true"/>
</system.web>
</configuration>

Note that this second technique will cause all files within a given application to be compiled in debug mode. The first technique will cause only that particular file to be compiled in debug mode.

Important: Running applications in debug mode does incur a memory/performance overhead. You should make sure that an application has debugging disabled before deploying into production scenario.



6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du skal ikke ændre web.config. Du skal bare bruge den rigtige SMTP server. Spørg web10 hvad du skal bruge.

Jeg har lige testet hos unoeuro.com med 100 % samme metode som du bruger og det virker fint.



Jeg vil tro, at det der din smtp server den ikke kan finde. Er du sikker på, at den hedder smtp.m99.dk?



Jeg har prøvet at bruge web10s mailserver-IP i stedet: 195.128.174.71

Men det virker heller ikke. Er man virkelig nødt til at ændre i web.config-filen? Mange eksempler anvender noget á la:

<mailSettings>
<smtp from="someaddress@myCTdomain.com">
<network host="mail.myCTdomain.com" password="xxxxxx" port="25" userName="someaddress@myCTdomain.com"/>
</smtp>
</mailSettings>

Jeg har ikke prøvet det endnu, da det i mine øjne virker komplet åndssvagt, at man skal ændre i en XML-filen bare for at sende en mail. Gør I andre det?

Jeg bruger heller ikke MailAddress-klassen, kun MailMessage klassen. Jeg bruger System.Net.Mail og ikke System.Web.Mail. Jeg har også forsøgt at skrive smtp://195.128.174.71 som host og 25 som port.

Jeg har sendt mails med asp.net før; jeg kan bare ikke huske, om det var web10 eller en anden udbyder, men det burde vel intet betyde. Det burde være .NET 4.0, jeg bruger på min side.



Ved I egentlig om det er muligt at sende mails når man debugger sin ASP.NET / C# kode på egen computer? I må meget gerne give et eksempel.

Forresten, Brian den Rigtige sagde det rigtige; det hjalp at spørge Web10s support.



Indlæg senest redigeret d. 07.03.2012 15:59 af Bruger #8985
Det er muligt Thomas, jeg har haft gjort det. Jeg kan desværre hverken finde min kode eller huske om jeg gjorde noget anderledes :|



Hej Thomas,

Ja du kan sagtens sende mails fra din egen computer igennem ASP.NET, men næppe igennem fx Web10's SMTP server. De fleste SMTP servers er begrænset til kun at tillade mails der kommer fra en IP inden for netværket. Når du tester lokalt kan du i stedet bruge din internet udbyders SMTP server, sådan en har de fleste ISP's. Det er også en af grundene til at det er smart at placere i Web.config, for så kan du køre med forskellige værdier lokalt og i produktion, uden at skulle ændre i din kode.

Jeg googlede lige og fandt den her liste med SMTP servers, som du måske kan bruge: http://www.smtpserver.dk/ :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Indlæg senest redigeret d. 07.03.2012 17:45 af Bruger #1
t