Grafiske bogstaver

Tags:    grafik html css

Hej alle.

Jeg har søgt lidt rundt omkring, jeg leder nemlig efter grafiske bogstaver.

Altså, jeg skal et banner men de normale bogstaver er alt for plain og kedelige. Hvis I ved hvor man kan downloade nogle fede bogstaver (ikke font) så sig til, eller hvis i har nogle liggende.

Hvis I ikke forstår hvad jeg mener, så tjek f.eks. http://damnlol.com/ 's banner.

Love,
Pascal



9 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det logo du linker til er enten fonts der har fået effekter på i photoshop eller også er de lavet som vector grafik. Det første er nok mest sandsynligt.



Ja, det er nok det første. Ved du hvor man kan finde sådan noget, eller har i noget liggende? Jeg er ikke en grafiker.



De fonts virker specielt godt med html/css som dine tags ellers tyder på. Se her for fonts. Skal du bruge fonts til web med css/html så se Google Web Fonts



Indlæg senest redigeret d. 05.03.2012 16:04 af Bruger #15754
MB, Det er kun fonts som skrifttyper, ikke photoshoppede fonts.



Hvad er forskellen på en "photoshopped" font og en font som skrifttype? Der er ikke nogen forskel - nogle fonts er bare utrolig funky af udseende.



Jeg skal ikke have en font, jeg skal have et billede af nogle bogstaver eller et sted hvor jeg kan skrive min tekst og så downloade det som et billede som jeg kan sætte ind på mit banner. Noget 3D tekst med farve, ikke sort skrifttype.



Så skal du bruge noget som cooltext.com, men det er meget bedre at lave det selv. Søg related:cooltext.com på google.



Du logo er faktisk en skrifttype redigeret med photoshop, mange website kan du idé til logo. kontrollere dette http://thecrazyvideos.com nogle logo til rådighed her.



Du griber det helt forkert an.

Det er ikke bogstaver der er downloaded. Det er en eller flere specifikke fonte der er hentet ned og redigeret, dette kunne bland andet være i photoshop. En hel anden fremgangsmåde er at du eventuelt kunne tage fat i en grafiker, som enten manipulerer i nogle eksisterende fonte eller også designer han det du ønsker fra bunden af.



t