Android Tablelayout - Hvordan får jeg to table rows til at fylde 50% af sk...

Tags:    android xml tablelayout tablerow layout

Hej allesammen

Jeg er i gang med at lege med noget Android, og skal benytte et table layout for at vise nogle text views, så det ser godt ud på skærmen. Mit problem er at mit table row, som kun skal have to text views per række, hvordan får jeg begge af mine views i et table row til at fylde 50% hver af min android skærm, så begge views i en række bliver til 100% af skærmens længde?

Har læst mig til i dokumentationen at et views i et table row ikke behøver benytte attributterne layout_width og layout_height, da de arver dem fra deres parent, men selvom at jeg benytter disse attributter virker det ikke.

Min kode ser således ud - bemærk at mit TableLayout er inde i et LinearLayout.
Fold kodeboks ind/udXML kode 


EDIT
Nu jeg tænker over det, så er min 'overskrift' måske lidt misvisende. Det er to views inde i et enkelt tablerow, der skal fylde 50% hver og ikke et tablerow selv.



Indlæg senest redigeret d. 14.03.2012 15:09 af Bruger #4487
1 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Mhh der er vist ingen der har en løsning ser det ud til? Så er det godt at jeg har leget i mellem tiden :P

Jeg tror at jeg har fundet en løsning, den gør hvertfald som jeg har tænkt mig den skulle gøre. Jeg fandt ud af at hvis jeg gav hver TextView attributten layout_weight med værdien 0.5, så blev begge Views i mit table row til 'omkring' 50%, om ikke andet så er det fint nok. I koden ser det således ud

Fold kodeboks ind/udXML kode 

Nu er mit spørgsmål så om dette er den rigtige måde at gøre det på? :)



Indlæg senest redigeret d. 14.03.2012 16:40 af Bruger #4487
t