DirectX .. grafik med visual Studio C++?

Tags:    graphic directx c++ visual-studio

Hej Alle

Jeg skøjter pt rundt omkring directX for at finde ud af, om det er til at komme i nærheden af. Og det ser ikke sådan ud.
Jeg faldt over en ms note, at XNA ikke bliver fortsat ud over phone- & xbox-application .. så det virker som spild af tid at gå ind i.
Min download af directX-sdk har mange eksempler og tutorials, men de kan ikke bruges i studio express pga en manglende .vcxproj som bliver beskrevet som en "VC++ project filters file". Jeg vil formode, at materialet vil kræve hele Visual Studio - pakken, og ikke kun Express-delen.
Koden i tutorials hviler på en D3D11.dll (en utility .dll), som ligger et niveau højere end lowlevel DirectX3D, og refererer stort set kun til constants and structs fra denne .dll.

Jeg har tidligere i DirectX-9 lavet 'low-level' graphics, så det kan lade sig gøre uden D3D11/10/9.

Info om fx core 3d functions på
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/desktop/bb205151(v=vs.85).aspx
er alle prepended med D3D10.
Når jeg kigger i visual studio express object-explorer på de directX-referencer jeg kan koble til i et C++ projekt er der ikke funktioner eller andet prepended med D3D10.
Hvis man kunne forestille sig, at jeg ville gå i gang med at lave low-level directX-3d uden anden støtte end et opslags-værk - så er der stadigvæk 'dårlig forbindelse' mellem det ms stiller til rådighed med deres .dll, og den tilgængelige information om samme.

Tager jeg fejl eller er det bare sådan?
----------------------------------------
De visuelle elementer (fx en form) jeg har genvej til i C++ Express er alle clr-compliant, så, hvis jeg skal starte et projekt og forsøge at linke til nogle af de mange D3D11/10/9.dll's som faktisk eksisterer på pc'en, så skal jeg åbenbart starte helt fra scratch med en ny klasse .. fordi D3D11/10/9 er non-clr-compliant. Det er ærlig talt et hårrejsende projekt for en nybegynder i C++. ... jeg har endnu ikke set en tutorial-source-kode uden et explicit 'copyright' ;o/



t