HJÆLP tekstbaseret spil

Tags:    tekstbaseret spil

Hej alle !

En ven og jeg kunne godt tænke os at lave et tekstbasseret spil! spillet skal kunne fungere på en hjemmeside, helst uden der skal være fx en admin tilstede.

Vi er meget nye i faget så vi vil gerne henvises til en guide som kan lære os det, helst gratis da det indtil videre er et fritidprojekt.

PLEASE hjælp !


PS hvis nogen er interesseret i at gøre det for os,er vi interesseret alt afhængig af hyre!



5 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 17 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvor tekstbaseret skal det være? Hvordan vil i have det?



Hvor stort, er det tekst-baseret spil, I har tænkt jer at lave ?

Og er der noget særligt, det skal kunne ?, hvilke funktionaliteter har I behov for at have med i jeres program ?



Snakker vi et tekstbaseret rollespil hvor man mere eller mindre bare sidder i et forum og skriver en historie sammen, eller snakker vi om et tekstbaseret strategispil i stil med NukeZone, Utopia o.lign.?

I første tilfælde er det ikke så slemt. Der skal I lære lidt om at lave loginsystemer, lidt om at skrive et simpelt forum, og så skulle I være godt kørende. Det var mit eget første projekt :)

I det andet tilfælde må I nok regne med at skulle bruge meget tid, snildt et år eller mere, på at lære de nødvendige ting for selv at lave det -- eller hoste op med nogle seriøse knaster(hvilket jeg ikke fornemmer, I har adgang til) for at få nogen til at gøre det for jer.



Indlæg senest redigeret d. 19.03.2012 15:14 af Bruger #8223
Skriv hvordan i vil have det:

Skal brugeren have nogle valg, hvor der er nogle knapper han kan trykke på(Gå til venstre, gå til højre, angrib, flygt etc)

Skal brugeren skrive sine valg i en terminal?

Find nogle hjemmesider, som minder om det i vil lave..
Eks - http://potterskolen.dk/index_2.php

Skriv hvad der er i vil have, helt konkret?



t