snake eller kryds og bolle

Tags:    c++

<< < 123 > >>
Hej


Jeg er nybegynder i programmering.. Og jeg har nu fået til opgave at programmere et spil og jeg har valgt mellem snake eller kryds og bolle, da disse to spil er let at programmere har jeg fået af vide...

Hvis i kunne gøre den tjeneste at sende jeres koder til en af disse to spil vil det gavne mig meget. Jeg skal bare have noget inspiration.

Tak på forhånd.



27 svar postet i denne tråd vises herunder
5 indlæg har modtaget i alt 16 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du må være en sjov fætter, som tror du får foræret det hele på et sølvfad og kan tjene på det ? :)

Men snake er gammelt.

Fold kodeboks ind/udJScript kode 

Fold kodeboks ind/udCSS kode 

Fold kodeboks ind/udHTML kode 




Nu fungerer udvikleren ikke lige på den måde. Du starter selv og så spørger du ind til en konkret problemstilling i din programmering.

Der findes masser af færdige kodeeksempler på nettet. Så er det et færdigt produkt du ønsker, så er det nemmere at google ;-)



2 uger er rigeligt med tid. Men jeg er kun omtrent ét år ældre end dig. Burde du ikke i det mindste forsøge at lave et selv? Du har jo hele internettet til rådighed.



Det er muligt, jeg skriver et program en af de næste par dage, men det bliver med et vindue, og så vil din lærer jo nok mistænke dig for ikke selv at have skrevet koden ;)



@Thomas, at lave en dedikeret del af udvikleren til deling af kildekode ville være lidt fjollet. GitHub eksisterer allerede og klarer det fint :-)



Hej


Jeg er nybegynder i programmering.. Og jeg har nu fået til opgave at programmere et spil og jeg har valgt mellem snake eller kryds og bolle, da disse to spil er let at programmere har jeg fået af vide...

Hvis i kunne gøre den tjeneste at sende jeres koder til en af disse to spil vil det gavne mig meget. Jeg skal bare have noget inspiration.

Tak på forhånd.


He said and never came back :)



Hej igen


Undskyld jeg først svarer nu..


Men tak for svarene.. Jeg har kodet et program. Jeg har lavet spillet kryds og bolle, men før man skal begynde at spille vil jeg gerne have at man indtaster sit navn og vælger hvilken form man vil være altså om vil være X eller O ??
Vil i guide mig ??? p



Er det C++ du laver det i, som du har angivet i tags?



Ja det er det



Hvis det er helt nyt for dig, så ville jeg kigge på multiplayer kryds og bolle. Det burde være lige til. Det er svære hvis du skal lave singleplayer, da computeren så skal have en form for intelligens.



<< < 123 > >>
t