C og Arduino, fra terminal

Tags:    c programming arduino terminal

Hej.

Sidder med et Arduino UNO board, og forsøger at læse nogle tal fra et potentiometer, problemet er at jeg får et stort A hver gang jeg forsøger at læse noget, og jeg er overbevist om at det er inten Arduino IDE koden den er gal med, eller C koden.

C koden er mega lang, så jeg giver jer et link som i kan læse den på:
todbot.com/arduino/host/arduino-serial/arduino-serial.c

Og min Arduino IDE kode er nem nok:
Fold kodeboks ind/udKode 


Spørgsmålet er nok til at starte med, hvordan får jeg mit Arduino Board til at udskrive et simpelt tal, som fortæller hvad min pot-meter er stillet til, via en måske noget lettere compilet C kode?

Jeg kan nemlig ikke overskue, 90% af koden, pt, (Tror det er træthed, men, ja)

Hjælp søges.

EDIT:
Jeg har forresten fået meget af inspirationen fra denne kilde:
http://todbot.com/blog/2006/12/06/arduino-serial-c-code-to-talk-to-arduino/



Indlæg senest redigeret d. 02.04.2012 02:43 af Bruger #15611
5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej, jeg bruger et Arduino Uno board til at aflæse på nogle lyssensorer, hvor spændingen varierer i forhold til mængden af lys. Følgende kode fungerer fint til det:

Fold kodeboks ind/udC kode 


Så det kunne ligne du bare skal bytte om på parametrene til print / println funktionen. Altså i stedet:

Fold kodeboks ind/udC kode 




Indlæg senest redigeret d. 02.04.2012 16:15 af Bruger #16590
Måske er det bare mig, men giver et potentiometer ikke et analogt input? For så skal du jo bruge en ADC for at kunne aflæse det. Er ikke nogen elektronik-haj



Jo, det har du ret i, fandt jeg ud af kl.08 i morges.. Så er problemet bare, jeg har ikke prøvet at skrive til porte på et arduino board med C, så kunne godt tænke mig at vide hvordan jeg eventuelt kunne skrive en C kode til at læse fra port A0 (Analog - PORTC mener jeg?) som smider resultatet tilbage til terminalen når jeg beder om den.

Hjælp søges endnu :)



Som Anders Hovgaard skal du bytte om på dine parametre i Serial.println :-)

Martin: når der arbejdes med Arduino er der en indbygget ADC så der ikke behøves en ekstra komponenet til at konvertere det analoge signal :-)

Husk eventuelt at måle på eller tjekke datasheet for dit potmeter - de er ikke alle ens! (Har jeg lært af bitter erfaring)



Ahh, nu kan jeg bedre se min fejl, det er DEC efter variablen, og ikke før variablen.

Det skal lige prøves af engang.



t