Microsoft Office

Tags:    microsoft

Hej.

Er der nogen der har erfaring indenfor tema til mail programmet i office. ?.

Jeg kan ikke lave min egen .html fil til eget tema. Den siger jeg ikke har tilladelse til at redigere i denne mappe det er i. Og jeg kan ikke fjerne skrivbordbeskyttelse. Adgang nægtet, kræver administration.

Er administrator på denne computer, men den snakker om Microsoft..
Hvorledes gør jeg så for at lave mit eget tema.

Kan jeg få tilladelse?

C:\Program Files\Microsoft Office\Stationery\1030

Save failed via Notepad++ /hvis jeg forsøger at redigere en af dem.

Kan ikke fjerne arving. Hvordan deaktivere man dette, eller lign.





5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 8 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Nu skriver du godt nok, at du er administrator på maskinen, men .. Der er ikke tale om system filer el.lign., så der burde ikke være problemer med redigering.

Hvilken windows bruger du? Prøv at check hvilke privilegier din konto har.

Windows 7 - Kommandoprompt og udfør kommandoen "whoami"
Windows XP - Kommandoprompt 'reg query "HKU\S-1-5-19"' - returner fejlkode hvis du ikke er admin





Indlæg senest redigeret d. 12.04.2012 12:39 af Bruger #955
Jeg bruger win7, men du siger jeg skal indsætte whoami i Kommandoprompt og enter, ? - den udskriver:

Microsoft Windows [version 6.1.7601]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. Alle rettigheder forbeholdes.

C:\Users\Esbjerg>whoami
esbjerg-pc\esbjerg

C:\Users\Esbjerg>


Det betyder at din bruger hedder esbjerg og computerens navn er esbjerg-pc. Med de ting, så burde du kunne lave privilegier til lige præcis den bruger på computeren.

Hvis du f.eks. vælger egenskaber og derefter vælger sikkerhed fanen. Så kan du klikke rediger, hvorefter du kan klikke tilføj.

Så kan du i dit tilfælde taste esbjerg under "Skriv objektnavnet...". Derefter klikker du bare OK/Anvend.

Når du har gjort det, så kan du vælge rediger igen og så vælge dit navn på listen og udfylde de checkbokse med tillad efter, hvad du gerne vil have adgang til.

Jeg ved ikke, om det er sådan noget du er ude efter, men jeg tror det er det, som Stefan Svensson mener.



Jeg bruger win7, men du siger jeg skal indsætte whoami i Kommandoprompt og enter, ? - den udskriver:

Microsoft Windows [version 6.1.7601]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. Alle rettigheder forbeholdes.

C:\Users\Esbjerg>whoami
esbjerg-pc\esbjerg

C:\Users\Esbjerg>



Har du prøvet at højreklikke på Notepad++ (eller genvejen) og tryk "Kør som administrator"?



Jeg bruger win7, men du siger jeg skal indsætte whoami i Kommandoprompt og enter, ? - den udskriver:

Microsoft Windows [version 6.1.7601]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. Alle rettigheder forbeholdes.

C:\Users\Esbjerg>whoami
esbjerg-pc\esbjerg

C:\Users\Esbjerg>


Det betyder at din bruger hedder esbjerg og computerens navn er esbjerg-pc. Med de ting, så burde du kunne lave privilegier til lige præcis den bruger på computeren.

Hvis du f.eks. vælger egenskaber og derefter vælger sikkerhed fanen. Så kan du klikke rediger, hvorefter du kan klikke tilføj.

Så kan du i dit tilfælde taste esbjerg under "Skriv objektnavnet...". Derefter klikker du bare OK/Anvend.

Når du har gjort det, så kan du vælge rediger igen og så vælge dit navn på listen og udfylde de checkbokse med tillad efter, hvad du gerne vil have adgang til.

Jeg ved ikke, om det er sådan noget du er ude efter, men jeg tror det er det, som Stefan Svensson mener.


Har du teamviewer, og lyst til at prøve ?


Har du prøvet at højreklikke på Notepad++ (eller genvejen) og tryk "Kør som administrator"?


Det hjælper ikke. Det er mappen den skal ind i det afviser.


------------

Tak Tobias Aka Darkrune(DK)
Det virkede, skulle bare lige sætte flueben i rettigheder. :)



Indlæg senest redigeret d. 12.04.2012 15:42 af Bruger #17118
t