ASP.NET postback og ping problem.

Tags:    c# javascript c java

Hej Drenge.

Nååårrr jeg har to "problemer" som jeg smækker ind i samme tråd.

#1
Jeg har en ASP.NET side med C# som codebehind. Min side viser en række tabeller med hver 8 celler som står under hinanden, hvor de bliver "fodret" med deres informationer til cellerne fra en mssql database.

Mit "problem" er at, hvis man indtaster forkerte informationer i nogle tekst felter jeg har, til oprettelse af nye tabeller. Så laver jeg en alert på HTML siden.

Fold kodeboks ind/udCSharp kode 


Men denne alert når man trykker cancel på den laver et postback til serveren, og derefter får man en fejl hvis man trykker refresh (f5). Hvor den siger noget om "hvis du er igang med at lave en transaktion så tryk ikke prøv igen, tryk cancel" og hvis man trykker prøv igen, så får man den samme alert igen.

Hvordan kan man forhindre javascriptet i at lave et postback til serveren? Jeg har læst noget om at man kan sætte en attribut som fortæller javascriptet at det ikke skal lave et postback, men kunne ikke rigtig få det til at virke.

#2
Mit andet "problem" er at jeg godt kunne tænke mig at lave et program som skal køre på min 2008 R2 windows server, som skal kunne tage imod et argument (ip adresse) og give et resultat tilbage (true/false).

De adresser som skal pinges er adresser som står remote i forhold til min fysiske lokation.

Kan man lave sådan et program i Java eller C#? Eller skal man ned i C?
Prøvede at lave det i Java, men læste et sted at den bruger en virtuel-echo metode som ikke er et "rigtigt" ping, men minder om en nød løsning. Ved ikke om dette er rigtigt eller ej.

Jeg prøvede
Fold kodeboks ind/udJava kode 

men virkede ikke.

Sidenote
Nogen der kan linke til en artikkel der forklare forskellen på c og objective-c.

En lidt lang tråd, men tak på forhånd drenge. Sku lækkert der er nogle med den rigtige viden man kan spørge dumt :)



2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
1: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/f70d09xt%28v=vs.71%29.aspx

husk at sætte den til display="Dynamic"

2: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/system.net.networkinformation.ping.aspx

Ping ping = new Ping();
PingReply pingreply = ping.Send('ip');
string s = "";
s += "Address: " + pingreply.Address + "\r";
s += "Roundtrip Time: " + pingreply.RoundtripTime + "<br/>";
s += "TTL (Time To Live): " + pingreply.Options.Ttl + "<br/>";
s += "Buffer Size: " + pingreply.Buffer.Length.ToString() + "<br/>";

minLabel.Text = s;



Hej Jokke.

Tak for svaret.

Jeg har kikket på #1 linket. Og kan godt se at det giver mening det der står (meget af det).

Men jeg kikker på følgende.
#1 man laver et tekst felt til indtastning af disse værdier.
Fold kodeboks ind/udCSharp kode 


og derefter
Fold kodeboks ind/udCSharp kode 

Hvor tekst feltet bliver forbundet med validatoren på controlToValidate="TextBox1"

Men derefter kommer det jeg ikke forstår.
Der laves en label
Fold kodeboks ind/udCSharp kode 


og en knap
Fold kodeboks ind/udCSharp kode 

Hvordan bliver label of knap forbundet med tekst boksen og validatoren? Er det bare underforstået? Kan ikke rigtig på det til at give mening.

Med hensyn til display="Dynamic"
så gætter jeg lidt på at det skal skrives i validatoren?
Fold kodeboks ind/udCSharp kode 


Samtidig med det jeg prøvede og den løsning som du skriver. Hvor jeg lavede et response.write(.......); er den ene så mere rigtig end den anden?

#2
Jeg har ikke prøvet det endnu, men tak for svaret.



Indlæg senest redigeret d. 13.04.2012 09:21 af Bruger #16700
t