Lære nyt programmeringssprog, hvilket?

Tags:    programmering c net asp xcode

<< < 123 > >>
Hej folkens.

Jeg står i den situation at jeg er studerende it-ingeniør på DTU, og har i den forbindelse haft java-programmering de sidste to semestre.

Jeg har fået lyst til at prøve at kigge på et nyt sprog som kan "geare" mig lidt mere/bedre til arbejdsmarkedet når jeg engang skal ud og prøve kræfter med virkelighedens udfordringer. Dog skal det selvfølgelig også være til at gå til i forhold til at jeg ikke kan afsætte flere timer om dagen til det.

De idéer jeg selv har tænkt på er c#, asp, .net og xcode.

Det jeg efterspørger er hvad der vil give mening at begive sig i krig med, i forhold til hvad jeg får brug for senere og efter min uddannelse.

Jeg er selvfølgelig også åben over for andre forslag end dem jeg selv har givet ovenfor, dette var blot dem jeg kunne komme i tanke om.

Jeg vil også sætte pris på lidt begrundelser for hvorfor jeg burde vælge det ene, fremfor det andet.

Mvh.
Jesper



22 svar postet i denne tråd vises herunder
5 indlæg har modtaget i alt 27 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
@Jesper ja Git er versioneringsstyring ala SVN, men bygget op på en lidt anden måde. Jeg vil som @Gustav foreslår også prøve et sprog der måske er lidt anderledes fra Java for, at se hvad der ellers er af muligheder ... hvis du er på OS X eller Linux er Python og/eller Ruby nogle fine sprog, at prøve og gå igang med :)

Når du siger xcode mener du så Objective-C, for jeg mener ikke, at der findes noget programmeringssprog der hedder xcode. Jeg ved dog der findes et udviklingsmiljø, der hedder xcode til OS X.



Indlæg senest redigeret d. 19.04.2012 21:45 af Bruger #17081
@Mads Ravn, det er de færreste super-programmører der kun kender ét sprog ;-)