Nyt design til hjemmeside

Tags:    webdesign ide

<< < 12 > >>
Hej
Jeg er igang med at lave en hjemmeside til mig selv, men kunne godt tænke mig et lidt andet design end det jeg har nu. Dog er jeg fuldstændig blank for ideer.
Derfor ville jeg lige oprette denne diskussion for at få nogle ideer og måske lidt konstruktiv kritik af det jeg har nu.
For at være behjælpelige skal I jo også kunne se siden :)
Her er link
Siden kører en smule langsomt, men det ændrer sig når jeg køber det endelige domæne, hvilket jeg først gør når jeg har siden helt på plads, hvilket I også ville kunne se når I kigger rundt.



Må indrømme at logoet minder meget om HP's logo :P

Du kan finde massere af web design inspiration her - Open Source Web Design



Til konstruktiv kritik:
Du skal ha mere luft rundt om dine tekst bokse
se her Link

Her er nogle links jeg henter inspiration fra:
Themeforest
Webcreme



Har ikke noget specifikt til designet, dertil synes jeg du skulle kigge på themeforest, eller det link Martin har givet dig, jeg bruger themeforest rigtig meget til at få ideer, eller også Flickr.

Men jeg har en lille bemærkning til fonten:
Du bør bruge en font "fallback", Calibri er ikke installeret på min computer, så jeg får en font der ligner noget ala Times New Roman, ikke særlig skærm venlig - jeg ville nok også hæve font-size, den er lige lovlig lille.

Du har brugt en * med margin/padding til 0px og det har stribbet alle typografi tags for margins, det er ikke så hensigtsmæssig for læsevenligheden - der bør være margin på P'tagget som minimum.

Og så en mindre detalje: Footeren med sort tekst, og striberne i baggrunden er også sort og så kan man ikke se hvad der står i footeren der hvor teksten er over striben (På forsiden).

Mangler du inspiration så go nuts her:

ThemeForest
og her:
Dribbble



En anden god side til inspiration er http://creattica.com, som jeg selv bruger rigtig meget, hvis jeg mangler inspiration.



takker for jeres svar.
Ja, mit logo minder meget om HP's, måske er det lidt fordi jeg stortset kun har haft hp computere på det tidspunkt jeg lavede logoet, hvilket er et par år siden :)
Nu har i sagt en smule om designet, men er der andet der lige falder jer ind når I kigger rundt derinde, som måske også kunne være en fordel at tage op når jeg finder et nyt design?



Sørg for undermenuens tekst ser ordentlig ud - under menuen kompetencer, er der en undermenu der hedder webløsninger - i min browser går teksten webløsninger ud over den blå baggrund i menuen - Jeg bruger Chrome på Mac :)



Det gør den ellers ikke på min Mac, men det kan vel have noget at gøre med at jeg bruger Calibri som typografi, hvilket også er installeret på min mac, da jeg har microsoft office på den. Synes ellers at jeg havde tjekket det med menuen i alle de store browsere, men havde ikke lige forudset at det ville gå skævt på computere uden Calibri.



Hvad er det du vil signalere med denne hjemmeside?

Nu er det så vidt jeg kan se, en side, hvor du reklamerer for som freelancer.

Hvad er det så du vil signalere til kunderne? Professionelt design? kvalitet? Eller billigt?



Indlæg senest redigeret d. 23.04.2012 09:01 af Bruger #15747
Jeg vil så vidt muligt prøve at signalere at det jeg laver er af høj kvalitet og er gennemtænkt. Jeg vil med min side også gerne vise hvad jeg kan og stoppe så meget som muligt at de ting jeg kan i siden, dog uden at det bliver for meget.



Hjemmesiden skal få andre til at købe et design af dig. Men der er ikke noget eye-candy. Der er ikke noget hvor jeg siger, wow. Ham her har sku tjek på tingene.

Og ud fra designet ville jeg hurtigt miste interessen og browse videre.

To eksempler på eye candy

http://www.wkh.dk/webdesign-og-identitet-i-helstoebte-grafiske-loesninger.html

http://bestthemeswp.com/themes/quick-host-wordpress-theme-for-hosting-company/

Samt ligner dit logo et HP logo.
Det ville jeg nok ændre for at undgå at man får en hentydning til at du måske kopier dine ting i stedet for at være nyskabende.




Indlæg senest redigeret d. 24.04.2012 12:57 af Bruger #16700
<< < 12 > >>
t