Gratis alternativ til CS-pakken

Tags:    adobe open-source gratis

Hej
Jeg er snart færdig på min HHX og vi har til IT i skolen fået udleveret Adobe Design Premium CS3 og der er et par programmer jeg godt kunne tænke mig at bruge efterfølgende, problemet er dog at alle har skrevet under på at vi vil fjerne alt, af skolen udleveret software, når vi har færdiggjort uddannelsen.
Da jeg ikke har de 10-15.000 det koster at købe en Adobe pakke, så ville jeg høre om der er nogen der kan anbefale mig gratis alternativer til Adobe Photoshop, Dreamweaver, Indesign og Illustrator.
Dreamweaver har jeg allerde et alternativ til, som er Netbeans IDE, hvilket jeg allerede anvender på min hjemme-computer. Men hvad med de resterende programmer, findes der fornuftige alternativer?



4 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 17 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
I forhold til Adobe Photoshop, vil jeg også lige nævne Paint.NET, som godt nok ikke er helt så avanceret. Det skyldes at jeg selv ikke rigtig har vænnet mig til Gimp og derfor bruger Paint.NET eller Photoshop, afhængig af hvad der er tilrådighed/nødvendigt. Men prøv endelig Gimp som i modsætning til både Adobe og Paint.NET er open source og kører på både linux, windows og OSX.



Har selv haft fingrene i GIMP på Ubuntu for noget tid siden, og det mindede meget om photoshop, men de irriterede mig at alle vinduerne var seperate, i forhold til photoshop hvor det hele var i et. Men det kan godt være at det har ændret sig



Gimp er et godt alternativ og man kan lave nogle rigtige flotte ting.

http://www.youtube.com/watch?v=pwD--BrNQR8

eksempel



t