Teste skærmopløsninger lokalt

Tags:    pc hjemmesideudvikling

Jeg bruger en skærmopløsning på 1200 gange 800, da øjnene ikke ikke er de bedste. Dette er imidlertid ikke særlig smart når jeg laver hjemmesider, da de fleste skærme til stationære maskiner idag kører med en højere skærmopløsning.

Så jeg skal finde en metode der kan vise hvad jeg laver i begge opløsninger og helst på samme tid.

Det optimale ville være at have 2 skærme med to forskellige opløsninger tilsluttet den samme maskine, men efter at googlet dette viser det sig at det desværre nok ikke er muligt i Windows 7. Også selvom jeg har et grafikkort med 2 out?

Er der nogle der har forslag? Hvad gør i når i tester lokalt i forskellige opløsninger?



4 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du kan sagtens have to skærme tilsluttet med forskellige opløsninger på samme maskine, kører faktisk selv med en på 1680x1050 og en anden på 1280x1024.



Aha, det lyder virkelig spændende. Fortæl mere.. Har du sat det op med noget software og hvilket styresystem bruger du?

Nicklas har lige genlæst dit svar og jeg tror vi misforstår hinanden..?

Jeg har tilsluttet 2 skærme med samme "default" opløsning på 1920 gange 1080. Det jeg kunne tænke mig er, at skærm 1 viser skærmbilledet i en opløsning på 1920 gange 1080, mens skærm 2 viser samme skærmbilledet i en opløsning på 1200 gange 800.

Er det den opsætning du har?

Er der gode alternativer til visning i forskellige skærmopløsninger?



Indlæg senest redigeret d. 17.05.2012 10:18 af Bruger #17182
Jeg bruger Windwos 7 og har også to skærme sat til. En med 1920x1080 og den anden kører 1024xetellerandet. Ingen "ekstra" software burde være nødvendigt



Fandt en god løsning ved at bruge "extended mode" for 2 skærme i Windows 7 Catalyst.

Jeg kan indstille mine 2 skærme til den opløsning jeg har lyst til og bruge skærm 1 til at kode i (1280 gange 800), mens jeg bruger skærm 2 til at se det grafiske resultat i (1920 x 1080).

Tak for svarene alligevel



t