Software uddannelse...

Tags:    software programmering uddannelse

Hej people :)

Ville lige høre om der er nogen der har studeret på AAU's uddannelse i software (civilingeniør). Jeg har lige bestået min Matematik A og regner med at blive optaget på denne uddannelse, har i hvert fald søgt.

Anyway, ville lige høre om der er nogen der måske ved noget om hvor voldsom matematikken er der? evt. hvilke emner eller lign.

Er bare begyndt at frygte at der måske er for meget træls matematik til at jeg kan holde det ud så længe.

Nogen der ved noget om dette?

På forhånd tak :)



8 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Basisåret er bl.a. masser af Matematik og er ikke på lavt niveau. Så du slipper absolut ikke for matematik ;-)



Om en måned har jeg en bachelor i IKT, og hvis det minder noget om det du her refererer til, ja så er der en del matematik :)
Jeg valgte så at toppe det med at vælge stokastisk modellering som er en omgang rigtig sur statistik og analyse af signaler (subjektivt).



Basisåret er bl.a. masser af Matematik og er ikke på lavt niveau. Så du slipper absolut ikke for matematik ;-)


Har du gået på uddannelsen?

Jeg har klaret mig fint på Matematik A, og det er ikke fordi det vil gøre vildt meget at der er matematik, men tænker måske mere hvor meget nyt man sådan reelt skal lære på uddannelsen, og ligeledes om matematikken man lærer sættes godt i sammenhæng med hvad man kan bruge den til i programmering og lign.



Basisåret er bl.a. masser af Matematik og er ikke på lavt niveau. Så du slipper absolut ikke for matematik ;-)


Har du gået på uddannelsen?


Nix, men har en kammerat som lige har afleveret sit speciale i sidste uge - på AAU - og ikke fordi han har haft problemer med matematikken, men der har været meget - rigtigt meget. Og det var ikke kun på basisåret som er fælles med andre retninger.




Jeg går på den nævnte uddannelse or nu på ved eksamener på det 4. semester. Du kommer ikke uden om matematik. Nogle af de emner der har været er:
Linear Algebra
Diskret Matematik
Algoritmer og Datastrukturer
Syntax og Semantik

Der har været et primært matematisk kursus hvert semester ud af 3 kurser (eksklusiv projectarbejde).

Hvor svært fagene er kommer nok an på meget hvad du syntes om gymnasiet. Hvis du har nemt ved matematik A bør det sagtens kunne klare det forudsat du gør en indsats. Du kommer nok til at synes det samme om matematik som du gør nu - nogle synes dog det er sjovere på uni fordi det har relevans til noget som man interesserer sig for.



Jeg går på den nævnte uddannelse or nu på ved eksamener på det 4. semester. Du kommer ikke uden om matematik. Nogle af de emner der har været er:
Linear Algebra
Diskret Matematik
Algoritmer og Datastrukturer
Syntax og Semantik

Der har været et primært matematisk kursus hvert semester ud af 3 kurser (eksklusiv projectarbejde).

Hvor svært fagene er kommer nok an på meget hvad du syntes om gymnasiet. Hvis du har nemt ved matematik A bør det sagtens kunne klare det forudsat du gør en indsats. Du kommer nok til at synes det samme om matematik som du gør nu - nogle synes dog det er sjovere på uni fordi det har relevans til noget som man interesserer sig for.


Okay Takker (:

Jeg har ikke haft svært ved matematik på A-niveau, synes generelt matematik er okay, og at det kan være spændende når man ved hvad man kan bruge det til (: Dog er det træls at skulle lære en bunke nyt matematik, for så risikerer man bare der er meget man ikke fatter, tror det var det jeg var ved at frygte. Men er glad for du siger at det er til at finde ud af hvis man kunne finde ud af A-niveau.

Også fedt at du nævner nogle emner (:
Så længe man ved hvad man skal bruge det til, og som du siger at det har relevans, så er det jo nok til at overkomme at lære lidt nyt matematik (:
Var bare nervøs for at man skulle lære uoverskueligt meget nyt matematik.

Må jeg spørge hvad "diskret matematik" er?



Må jeg spørge hvad "diskret matematik" er?

Ja da, men det kan Wikipedia nok forklare bedst: http://da.wikipedia.org/wiki/Diskret_matematik



Må jeg spørge hvad "diskret matematik" er?

Ja da, men det kan Wikipedia nok forklare bedst: http://da.wikipedia.org/wiki/Diskret_matematik


Takker (:



t