PHP template beskrivelse

Tags:    php template

Hey igen folkens. Det lakker mod enden i mit projekt om at få lavet en hjemmeside.

Jeg er dog nødt til lige at høre jer om en (forhåbentlig) sidste ting.

Jeg har lavet mig en PHP-template, men kan ærligt talt ikke huske, hvordan jeg fik lavet den.

Der står i min opgave-beskrivelse til den rapport jeg skal skrive, at jeg skal udtage et stykke php eller flash og beskrive koden.

Tænkte, at det var lidt sjovere at beskrive php-kodningen end flash-kodningen da de fleste af de andre elever har udelukket at inkludere php.

- Det blev helt sikkert en rodet tekst jeg fik skrevet der, men spørgsmålet i sit store hele, går egentligt bare ud på, hvordan jeg beskriver kodningen af min php-template.

Mads :)



6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvorfor ikke spørge din lærer om hvordan vedkommende ser det beskrevet? :)

Endvidere kan du jo ty til php.net for dokumentation af de funktioner du benytter. Logikken kan du læse dig frem til.

Er det en dokumentation kan du starte fra toppen:
- hvad skal til for at det hele virker?
- hvor skal hvilke filer ligge?
- hvordan skal den konfigureres for at virke med en, to og flere templates?
- hvordan skal en skabelon se ud, for at kunne afvikles?
- hvordan kobler man variabler ind i skabelonen?
- hvilke begrænsninger er der i skabelonen?
- hvordan virker template enginene?
- hvordan renderes en skabelon?
- udvidelsesmuligheder?



Kort svar: Pseudo kode (pseudocode - ref. www.google.com)

Langt svar: Når vi skal 'beskrive' vores kode, findes der flere muligheder, men en af de, efter min mening, bedste måder at göre dette på er at anvende 'pseudo kode'. Og 'pseudo kode' ser ud som fölgene.

Fold kodeboks ind/udKode 


Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Pseudocode

Som sagt, så kan du finde mere omkring pseeudo kode på www.google.com



Indlæg senest redigeret d. 08.06.2012 13:59 af Bruger #11375
Kort svar: Pseudo kode (pseudocode - ref. www.google.com)

Langt svar: Når vi skal 'beskrive' vores kode, findes der flere muligheder, men en af de, efter min mening, bedste måder at göre dette på er at anvende 'pseudo kode'. Og 'pseudo kode' ser ud som fölgene.

Fold kodeboks ind/udKode 


Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Pseudocode

Som sagt, så kan du finde mere omkring pseeudo kode på www.google.com


Jeg tror du har misforstået noget.. :)

Jeg skal blot forklare, hvordan min php-kodning virker. Jeg har skrevet således ind til videre:

PHP-Kodning

Vi har valgt at tilføje PHP til vores hjemmeside for at holde vores kodning ”ren” og overskuelig. Ved at benytte sig af en PHP-template gør vi nemlig serveren opmærksom på, at vi ønsker et bestemt stykke kodning gengivet på de sider, hvor vi linker til vores template. Det stykke kode som vi har anvendt ser således ud:


Ovenstående kodning tilføjes i toppen af vores html-sider, efterfulgt af vores content-boks. Koden afsluttes i bunden af vores html-sider med:

I lidt grove træk kan man altså sige, at vores template.php linker ind til vores .html docs, der så linker videre til vores style.css


- AMIRITE? Eller er det helt ude i hampen?



Kan man se koden et sted?



Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Here u go.



Det var godt nok ikke meget kode der skal forklares. Tvivler på man kan få ret mange linjer skrevet om de spørgsmål som Michael Larsen skriver, så umiddelbart virker det lidt underligt, at I skal forklare det? :-S

Dog er det nogle gode spørgsmål, så dem ville jeg have holdt mig til og så bare få pyntet noget ind.



t