Nybegynder og auto complete

Tags:    programmering

<< < 12 > >>
Hej Udviklere,

Ville gerne lige høre jeres mening på følgende spørgsmål.

Bør nybegyndere til programmering benytte sig af auto complete funktioner ?



12 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg har programmeret .net i ca. 3 år nu og jeg bruger ofte drag and drop i visual studio, når jeg lige skal oprette en kontrol på en side.

Så det kan jeg ikke se noget galt i. Bare man forstår hvad det er som oprettes automatisk og hvordan man retter i det manuelt.



Jeg tænker nu ikke så meget på GUI - Builder funktionen, men mere på auto complete delen. Altså der, hvor du skriver koden, og når du har indtastet et vis antal karaktere, kommer den med forslag til, hvad det bør være.



Ok, det er IntelliSense i Visual Studio. Det bruger jeg også i stor stil :-)



Samme gør jeg selv (dog bare eclipse :) ) ... Men jeg tænker på, om nybegyndere vil huske de koder de skriver, lige så godt. Hvis de skriver med IntelliSense eller uden ?



jeg har altid brugt IntelliSense fra dag 1, og syndes ikke jeg har problemer med at huske dem.

hvorfor ikke gøre brug af det? det gør din arbejdsgang hurtiger. :)



Jeg vil også mene at IntelliSense er en god ting, man ved jo hvad der skal stå, så kan ikke se noget galt i det! :)



IntelliSense er jo på ingen måde dårligt. F.eks. vil ethvert godt program skrevet i Visual Studio gøre brug af XML dokumentationen, som er det der kommer frem i intellisense, når du blandt andet har flere forskellige metoder med overloads. Det er jo "in IDE" information omkring de biblioteker du bruger.



Tak for alle jeres holdninger :)

Det lyder på jer alle sammen som om, at man bare skal starte med auto complete (InteliSense, hvis man benytter sig af visual studio).

Dog er det lidt svært at give point på dette svar, da I alle svarede det samme. Så pointet må næsten gå til Brian, da han var den første der svarede, og har svaret hele to gange :).



Lige for at være sikker på du fanger den :)

IntelliSense er et generelt udtryk for et system som intelligent opfanger hvordan din kode hænger sammen. Derfor viser den kun variable/metoder som er tilgængelige i det scope du nu en gang befinder dig i. Hvis du f.eks. har lavet en klasse som indeholder nogle metoder, så er det intellisense der fanger dem som du kan bruge ved f.eks. at sige TestClass.SetName(something);

IntelliSense er derfor også tilgængelig i PHP eller JavaScript, eller et hvert andet sprog.



Hehe ved skam godt hvad det er Dennis ;)

var bare ikke sikker på om en nybegynder havde godt, af at benytte sig af den.



<< < 12 > >>
t