Se FTP filer på hjemmesider?

Tags:    ftp filer

Er det muligt og lovligt, at tjekke hjemmesidernes filer, som de har lagt ind i et FTP program??

Og hvis det er, hvordan kan man gøre det?



4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 17 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det kommer an på hvordan serveren er sat op.
På nogen hjemmesider kan du godt se alle filerne og skifte mappe.
Som her for eksempel : http://manuals.wotmeworry.org.uk/

Men ofte er det slået fra så man ikke kan.

Men lad os sige der var en .php fil og serveren var sat op til at udfører koden i den fil så når du gå til filen så ville du ikke komme til at se den originale fil alligevel men mindre serveren var sat op til ikke at udføre koden i filen.

Så det kommer an på så meget.

Grunden til man for det meste ikke kan er jo at hvis nu du kunne se den oprindelige kildekode så ville du måske kunne finde login brugernavn og kodeord så du kunne logge på serveren og ændre ting.

På min computer lokalt det er serveren som standard sat til at man godt kan se og bladre i mapperne men på mit webhotel der er det slået fra som standard.

Også kan serveren jo også være sat op til at vise en bestemt fil som standard når du prøver at besøge en mappe sådan at hvis du besøger www.a.b/mappe/ så vises index.fil.

Lad os sige du ville se alle billederne her på hjemmeside så kunne du vise logoet og se den ligger i mappen : http://www.udvikleren.dk/Images/ men når du så besøger den mappe så får man afvide at det må man ikke.



Indlæg senest redigeret d. 18.07.2012 16:45 af Bruger #13010
Det kan du heldigvis ikke - og jeg tvivler også på at det ville give den store mening. Det lovmæssige i det kan jeg ikke besvare, men jeg er dog ret sikker på at de fleste specielt større organisationer ville forsøge at gøre livet surt for en efterfølgende.

I teorien ville du godt kunne sætte et script op som slavisk ledte efter filer fra en ende af (a.html, b.html, aa.html, ab.html, a.gif, b.gif....) og gav de et positivt resultat tilbage men det ville nok tage lidt tid før du blev færdig og du ville heller ikke kunne være sikker på at det var en fysisk fil eller om du blev fanget af et URL rewrite.

Det tætteste du nok kan komme på er at lave en crawler der finder links i HTML-koden.



Tænker du på alle og enhver hjemmesides filer eller hvad mere præcist er det du vil opnå?



F.eks hvis jeg gerne vil tjekke udvikleren.dk, og se hvilke filer de har. altså index.fil, og hvilke mapper de har?

forstår du hvad jeg mener nu?



t