Kan du programmere en online webcam løsning?

Tags:    opslag programmering java job

<< < 12 > >>
Hej Udvikler!

Jeg står og skal bruge en online webcam løsning.

Da denne løsning vil køre på et website, ser jeg helst at vi undgår Flash (Hvis det da er muligt?)
I stedet for kunne vi fokusere på java!

Løsningen skal fungere som en slags chat: Altså med live webcam stream, tekstchat, fildelingen o.lign.

Så hvis du er hardcore programmør og har lavet lignende løsninger,
ser jeg meget gerne at du skriver en privatbesked til mig for ydeligere information.

(Jeg HAR haft dette opslag slået op på Amino Freelancer, dog uden at finde den rette person.
Så nu prøver jeg lykken her.)

Med venlig hilsen
Lasse



11 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvorfor vil du hellere have Java end Flash? :)

Forresten bruger både Google, Facebook og mange andre Flash, men styrer det igennem Javascript.



Indlæg senest redigeret d. 01.08.2012 09:10 af Bruger #16319
Rasmus:
Fordi jeg har hørt apple produkter ikke kan bruge flash.
Har ikke selv så meget styr på det. Og ville være lidt dumt om lukke alle dem ude :D



Nu har jeg selv et Apple system på min computer og her virker flash fint. Mener du enheder som iPhone iPod Touch og iPad, så vil jeg sige at du har ret. Så vidt jeg ved er det kun den nyeste iPad der kan bruge flash.
Hvorfor ønsker du en specialløsning? Der findes gratistjenester du kan integrere på dit site. F.eks. Stickam
Flere af de populære netrradioer, såsom MainFM og Specific Radio bruger denne til deres webcam. Med Stickam for du også videochat. Ellers kan du tilknytte et IRC-chatsystem og køre chatten den vej.
Håber min information var til hjælp.



Hej Kenneth.

Okay det vidste jeg ikke helt men det er nemlig det for der mange som også bruger Iphone, Ipad på farten.

Hvis de evt komme ind på min side og ikke kan kører det. Komme de i hverfalde ikke tilbage :)

Men Grunden til jeg ikke kan bruge de gratistjenester er fordi jeg ikke kun skal have webcam men skal også have whiteboard indbygget. Der er ca 5-6 funktioner som er ca på størrelse som webcam og whiteboard osv.

Lavet også en lille søgning. Efter det javascript som gøre at flash kan kører uden problemer, på de enheder som ikke kan køre flash.

Og der stå der også virker godt på små og mellem flash animation.
Men når det bliver nogle store animation kører det ikke så godt. Fordi det javascript lave flash animation om til javascript, html5, css3 men hvis det er meget store animation bliver det nogle kæmpe filer.

Så vidt jeg har forstået. Ret mig endelig hvis jeg tag fejl :D



Indlæg senest redigeret d. 01.08.2012 17:53 af Bruger #16264
Det er såmænd ikke animationerne der giver problemer ... Det er mere det, at der ikke er noget interface fra javascript til, at kommunikere med webcamet.



@dan: getUserMedia



@Jakob ... det ser ud til, at være supportet i mange browsere: http://caniuse.com/stream



@dan: Den eneste måde at få flere browsere til at understøtte det hurtigere er at benytte det. Firefox er allerede klar med en implementation, som dog er gemt bag en pref - På den måde er der support i Opera, Chrome og Firefox. En udemærket support-suite hvis sitet er til intern brug.



@Jakob: Det er desværre til extern brug



@Jakob: Det er desværre til extern brug


Der er ikke rigtig nogen support for webcam på mobile enheder gennem browsere endnu. Det er ihvertfald så få browsere, at det på nuværende tidspunkt næsten er ligegyldigt.

Lige p.t vil det være nødvendigt at lave et app, hvis du skal have webcam på de mobile enheder.



<< < 12 > >>
t