Google søgeresultater

Tags:    google cache

Jeg har lige kigget på min kærestes fars hjemmeside. Han havde problemer med at ændre titlen fra <title> tagget.

Det ændrede jeg for ham, men han var ikke tilfreds med at på google stod der stadig det samme som før i søgeresultaterne.

Og jeg tænkte der måske var nogen her der kunne forklare hvad der skal til for at ændre det?



8 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 10 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det bør - som Kenneth Hansen siger - automatisk blive rettet næste gang Google crawler din side.

Du kan evt. se hvornår din side sidst blev crawlet ved at klikke på de to pile til højre for søgeresultatet og vælge "cached".

Der kan du se dato og tidspunkt fra sidste gang den er blevet crawlet.



Du skal kun ændre dit <title></title>. Det bliver automatisk ændret næste gang google's servere indekserer.



Okay, cool

Tak for svar :)



Tror Google har fjernet cached-versionen for var som regel også en god måde at se fx indlæg på forums som man ikke kunne få adgang til på grund af man skulle være medlem eller betale for at se svaret på et spørgsmål.
Et lille fif som man nu desværre ikke kan bruge mere.

Stefan har ganske ret - hvis man er smart nok til at trykke på pilen ser man funktionen er flyttet..



Indlæg senest redigeret d. 07.08.2012 22:42 af Bruger #17215
Tror Google har fjernet cached-versionen for var som regel også en god måde at se fx indlæg på forums som man ikke kunne få adgang til på grund af man skulle være medlem eller betale for at se svaret på et spørgsmål.
Et lille fif som man nu desværre ikke kan bruge mere.


Funktionen er ikke fjernet.



Hvis du vil se indlæg, som man normalt skal betale for, kan du i RIGTIGT mange tilfælde se dem blot ved at ændre din user-agent til at være ligesom Googles crawlers :-)



En hel anden ting er at det godt kan tage noget tid før google har "set" ændringen. Hvis din kærestes fars hjemmeside har været statisk gennem længere tid og intet nyt er kommet på den, heller ej indgående links så kan det godt være det tager lidt tid. Men frygt ej, det skal nok ændre sig :)



Jeg kan se at frekvensen i hvor meget data googles crawler kommer, hvor meget trafik jeg får og hvor tit den crawler afhænger rigtigt meget af hvor tit dit indhold udskiftes.
I starten på min side opdaterede jeg løbende hist og her på mange forskellige sider og gjorde at google's crawler fik enormt meget data men nu i en længere periode har jeg ikke rørt den og det er støt gået nedad, men ikke på et slemt niveau. Så en opdateret side med jævne mellemrum crawles mere intenst end en ikke så "aktiv" side



t