Kan man lave en hjemmeside kun med brug af HTML og CSS?

Tags:    webprogrammering html css

<< < 12 > >>
Kan man lave en hjemmeside kun med brug af HTML og CSS?



11 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Ja, men det er begrænset hvor fedt du selv synes at det bliver. Du kan ikke lave loginsystemer og ellers operere med databaser og andet.



Vil anbefale dig at kigge på javascript for browser-dynamikken og php for server-kommunikationen.



Man kan sagtens lave "fede" hjemmesider med HTML og CSS alene. Der hvor forskellen kommer ind, er om indholdet skal være statisk eller dynamisk.

Statisk indhold ændrer sig aldrig (eller næsten aldrig) og kan f.eks. være en meget lille hjemmeside med oplysninger om en enmands-virksomhed.

Dynamiske hjemmesider er så alle de andre, hvor indholdet ofte ændres og hvor brugeren måske selv kan deltage.



Hvis du ikke har prøvet at lave en hjemmeside før (hvilket dit spørgsmål tyder på), så synes jeg at du skal holde dig til HTML og CSS til at starte med.

Og dog, så hvis du har programmeringserfaring, så kan du godt kaste dig ud i noget mere avanceret. Hvis du f.eks har kodet i .net, så synes jeg du skal smide noget ASP.net ind, hvis det er nødvendigt.

Men som Brian siger, så kommer det helt an på hvad formål siden har. I stedet for at tænke "Hvad kan jeg lave med det?", så synes jeg du skal tænke "Jeg vil lave det her, hvad kræver det?" - det er sjovere og giver et større udbytte i længden. Dog skal du huske at have realistiske ambitioner, ellers slår du panden mod muren :)



Hvilke sprog bør man også bruge for at det bliver "fedt" som du siger?



Ok tak



Bør jeg lærer PHP eller JavaScript efter jeg har lært HTML og CSS?



Bør jeg lærer PHP eller JavaScript efter jeg har lært HTML og CSS?


Der vil jeg jo sige PHP før Javascript.

(Du har allerede to sprog til klient-siden, få fat i et server-side sprog før du tager det tredje.)



Ok



Indlæg senest redigeret d. 01.09.2012 19:29 af Bruger #17298
Personligt vil jeg anbefale ASP.net, men det er et spørgsmål om smag og behag - det kan diskuteres i uendelighed. Dog er der den fordel, at du kan bruge det samme sprog (f.eks C#) til både Windows applikationer, hjemmesider og andre finurligheder.

PHP har sine fordele og ulemper - .net har andre fordele og ulemper.



<< < 12 > >>
t