Viderestil website på en smuk måde

Tags:    html asp.net mvc

hej

skal lave en ny side til en og flytte hans domæne til et nyt.. for han får sin rang med ville vi lave en permanent viderestilling men det skal laves en pæn levering som skal videresende urlquery..

det der skal alle sider videresende til den nye side med nye domæne og samme parametre..
den skal modtage disse og lave om til en mvc sti der er pæn og så fortælle at du er viderestillet fra det gamle domæne og du om 10 sekunder vil blive viderestillet til den nye samme side..
der skal være noget mapping imellem de gamle og nye sider så man ved hvad der hører til hvad..
tænke på jeg kunne der på hvor den besøgende kommer fra om det et den gamle side eller hvad, men hvis det et fra google kunne det også være det var noget indekseret indhold det været relevant at smide dem til er side det forklarer vi et flyttet fra side a til side b og du sendes nu til den rigtige side på side b om 10 sekunder..

nogen gode forslag til hvordan det eventuelt kan gøres på den effektiv og nem måde?




5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 20 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Den eneste rigtige måde at gøre det på er at benytte 301 redirects - hvis du begynder at blande ventesider og javascript ind over mister du alt hvad det gamle domæne har opbygget. Det betyder selvfølgelig at brugere ikke nødvendigvis lægger mærke til at de lander på et nyt domæne, men links osv bliver lynhurtigt overført i søgemaskinerne.



Hej!

Du kan sætte dette script op i head sek.

Fold kodeboks ind/udHTML kode 


Du kan bare ændre nedtællingen.

Og så kan du bare designe siden.

Er det, det du tænker på?



kim
var lige min tanke men hvis nu google har indekseret noget på min gamle side som ikke vil være på den nye hvordan vil det så være bedst at håndtere?
og hvordan holder jeg styr på gammel adresse og nye og eventuelle ændringer til samme senere?
global.asax?
tænker den bliver meget store pludselig



Uanset hvad du gør skal du sende en 301 redirect til google, for at fortælle at siden er flyttet. Hvis så endestationen ikke findes kan du servere et 404 response til Google og brugerne. Google skal nok finde ud af at pille dem ud af indekset.

Brugermæssigt, for det indhold der findes på den gamle, men ikke på den nye, der kan du f.eks. viderestille til en side, med mulighed for at hoppe til forsiden, eller med en søgeboks indeholdende søgeterm fra Google. Muligheden er også at du sender brugeren til forsiden. Det gode ved 404 sider, er at de kan vises i browseren, uden at oplevelsen ændres radikalt for brugeren.



Indlæg senest redigeret d. 21.08.2012 09:42 af Bruger #10216
Den gængse opfattelse hvis man følger SEO-folk er, at hvis indhold ikke findes mere så skal der sendes en 301-redirect til helst en lignende side eller sekundært forsiden.

Jeg kender ikke din struktur og den perfekte opskrift findes nok ikke - så medmindre man kan sætte nogle simple regler op med fx routing er der nok ikke andet for end en masse manuelt arbejde enten i form af kode eller en lille database/xml-fil til at mappe gamle -> nye adresser.



Indlæg senest redigeret d. 21.08.2012 09:22 af Bruger #9938
t