java opgaveløser

Tags:    java online feedback

<< < 123 > >>
Hej udviklere,

Jeg ville lige høre jer om lidt feedback på en opgave løser jeg har lavet til java opgaver, som skal løses online.

Den kan findes på denne hjemmeside:
http://java-tuts.dk/Opgaver/test2.html

Der er ikke særligt mange opgaver lige i øjeblikke, men mit spørgsmål til jer, er også mere om I vil føle jer hjemme I at løse programmerings opgaver på en sådanne her måde ?

Og om I har nogle ideér til Designet af Opgave løseren :)

Mvh,
Kevin



26 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 21 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Kan ikke selv skrive java.

Men sådan en opgave løser du har lavet, synes jeg er sjove.
Synes du skal lave det på den måde at man først lære noget og så senere skal man selv prøve kræfter med det, vis du forstår? :)



Den fungerer udemærket...men de sidste opgaver (fra minus og derefter) er løst på forhånd.

Og jeg er enig med Anders, det burde i hvert fald være muligt først at fortælle om en feature og så teste brugerens forståelse bagefter. Det er så nok smartest at gøre i html og så indlæse appletten med en opgave (eller flere opgaver) og deres løsninger.



Sidder selv og laver en del Java på server siden. Og syntes at sådanne en opgaveløser er en meget sjov :)

Opgave løseren kan dog "misbruges" ?

F.eks. I opgave 1
Fold kodeboks ind/udJava kode 


Eksekverer hele loopen.

Bare som et simpelt eksempel.

Samtidig er det forholdsvis nemt at lægge testen ned (for den individuelle bruger). Da jeg tror der er nogle exceptions du ikke håndterre. Da jeg fint kan eksekvere kode som jeg nok ikke burde kunne når jeg håndterre exceptions inde i den boks du stiller til rådighed til kode skrivning :)

Det ville nok også være muligt at køre loopen
Fold kodeboks ind/udJava kode 




Indlæg senest redigeret d. 19.09.2012 17:02 af Bruger #16700
Tak for Response :)

Opgave løseren bliver også kun en del af min hjemmeside, som jeg er igang med at videre udvikle på, ville bare gerne have testet den :)
Men godt at høre, at I godt kan lide Opgaveløser delen :)

Forresten lagde i mærke til at man kunne skrive
"syso" og så klikke på CTRL og SPACE og så kom der til at stå System.out.println(""); :) ?



Sjovt lille program du har skrevet. Er lige startet med at lære Java, og kunne løse opgaverne nemt, men konceptet fungerer. Vil gerne teste det efterhånden som det kommer videre :)!



Hej Mikkel,

Det lyder jo godt, at du mener at konceptet fungere :).. Når den næste version af opgaveløseren kommer til den næste version, må du da hellere end gerne være en af dem, der kan teste det :)



@Christian
Ja, jeg ved godt at det er muligt at "lægge den ned". Ved at lave uendelige loops. Det er derfor jeg har valgt at den skal køres på klientens side. Hvilket den også gør, så hvis der er en der laver et uendeligt loop er det ikke muligt at ligge serveren ned. Men er derimod ens egen computer, der ikke kan komme videre i ens java program (Det er blot at lukke din browser ned, og så genstarte og så virker det hele igen :) )

Hvad angår, hvilke dele af java man kan benytte sig af, så kan man/jeg kan få den til at benytte sig af hele JSE2 og eksterne frameworks (hvilket jeg for øjeblikke ikke er interesseret i) :)



Det er derfor jeg har valgt at den skal køres på klientens side. Hvilket den også gør, så hvis der er en der laver et uendeligt loop er det ikke muligt at ligge serveren ned.


Den tanke strejfede mig også. Så lavede en loop som kørte, lad os bare sige mange gange. For at se om der var nogle processer der begyndte på min lokale maskine. Da jeg gik og går ud fra at den må starte en java process når man trykker test kode, eller at den kører i den process der kører selve apletten. Men kunne ikke lige få det til at stemme da der ikke dukkede nogle java processer op.

Men ja jeg er ikke lige den med mest Applet erfaring.

Men anyways, sjov ide at side og rode med :)



Det kører sandsynligvis i den Java proces som allerede kører...altså appletten.

Kevin, du kunne jo evt. lave en ny tråd, som tjekker, om den tråd, som kører brugerens kode, er afsluttet efter et par sekunder.
Hvis ikke den er, så dræber du den.



Indlæg senest redigeret d. 20.09.2012 09:15 af Bruger #2695
@Robert
Ja, overvejede også at lave noget i den stil på et tidspunkt. Har dog ikke fået implementeret den endnu. :)

Dog vil jeg ikke dræbe tråden, jeg vil snare få den til at begå selvmord, da Thread.stop() er en deprecated methode :)



<< < 123 > >>
t