java opgaveløser

Tags:    java online feedback

<< < 123 > >>
Hej udviklere,

Jeg ville lige høre jer om lidt feedback på en opgave løser jeg har lavet til java opgaver, som skal løses online.

Den kan findes på denne hjemmeside:
http://java-tuts.dk/Opgaver/test2.html

Der er ikke særligt mange opgaver lige i øjeblikke, men mit spørgsmål til jer, er også mere om I vil føle jer hjemme I at løse programmerings opgaver på en sådanne her måde ?

Og om I har nogle ideér til Designet af Opgave løseren :)

Mvh,
Kevin



26 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 21 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hmm...hvordan vil du gøre det?
Selvmord kræver jo, at brugeren har lavet noget, så du kan manipulere den til at stoppe og problemet er jo at der er en uendelig løkke, som brugeren har fuld kontrol over.

thread.stop() er deprecated fordi det kan efterlade objekter i en inkonsistent tilstand, men der er ikke rigtig noget alternativ her.



Metoden man benytter sig af, er ved at sende et interrupt til sin thread,
når threaden catcher dette interupt bruden den selv ud af sit loop (begår selvmord)


på denne måde har du næsten fuld kontrol over, hvornår den skal stoppes. Og undgår alligevel at efterlade de fleste objekter i en inkonsistent tilstand.



Hvordan?
Lad os tage denne:

Fold kodeboks ind/udJava kode 


Summen af numbers.first og numbers.second skal altid være 10. Det er den ikke hvis tråden afsluttes efter at 'first' er blevet ændret men inden 'second' ændres.

Hvordan vil du stoppe tråden uden at 'numbers' objektet kommer i en inkonsistent tilstand?

Den "rigtige" måde er IKKE at bruge 'while (true)' men 'while (running)' og give en mulighed for at påvirke 'running' variablen, men det kræver lidt samarbejde fra programmøren.

Det kan du ikke regne med i dit tilfælde, så der er ikke nogen vej udenom at objekter kan være i en inkonsistent tilstand, men det er stadig bedre end en uendelig løkke...måske :-)



Indlæg senest redigeret d. 20.09.2012 10:56 af Bruger #2695
Hejsa Kevin

Det er super fedt at du har lavet et online alternativ der "nemt" kan lære en noget basalt om et nyt sprog.
For langt de fleste er det langt mere motiverende at løse opgaver sådan og lære mere og mere og bruge det til de efterfølgende opgaver for at viderebygge ens viden.
Sådanne alternativer har vi kun ALT for få af! Så bravo for din tid og lyst til at lave denne opgaveløser.

Jeg er ikke selv java-mand, men .NET'er så det faglige skal jeg ikke komme for godt i gang med, men er der sikkert andre herinde der kan.

Meget fedt med dine shortcuts, det er helt klart noget du bør fremhæve for brugerne - eventuelt også under tests hvor de skal løse det.



@Robert
Kan godt se hvad du mener er også derfor jeg ville håndtere eventuelle problemer, der kan opstå manuelt. Før at man bryder ud af Threaden. Det ved at bruge interrupt tænkte jeg på sådanne noget liggende dette her:

Fold kodeboks ind/udJava kode 


Håber dog at du kan forstå meningen bag interrupt tiltrods for at der også står en del andet kode :) (Lavede denne kode til et kursus på uni)

@csharper
Tak for responsen :) .. Ved du om der findes liggende alternativer i c# eller i .NET platformen ?



Jeg ved hvad man gør, men så overlader du det til brugeren...som er ved at lære hvordan man lægger to tal sammen i Java. Det kan han ikke styre.

Men der er heller ikke noget problem i at bruge thread.stop() hvis inkonsistens er ligegyldigt, og det er det vel i dine opgaver. Hele meningen er jo at afslutte noget, som fejler.



Ja, det kan jeg godt se at du har ret i.. Men hvad så med de senere opgaver, hvor man højst sandsynligt vil komme til at læse filer og andre ligende ting ?

Bør man lave noget der stopper eksekveringen af koden, efter x-sekunder, så er det jo ikke sikkert at den når at læse hele filen ?



Ja, tiden som koden har til at løse opgaven bør afhænge af opgavens art. Men du kan dæleme også læse megen data på et par sekunder :-)



Hehe, jah det er jo rigtigt nok :)

Men tror jeg vil kigge lidt på det der med at stoppe det inden for et interval man så selv kan bestemme, du skal have tak for dit feedback :)



Et lille hurtig forslag: udskift fonten, jeg synes ikke den er særlig læsevenlig til den relativ store mængde tekst i dine artikler :pirat:



<< < 123 > >>
t