google spørger for 117 gang om mit telefon nummer

Tags:    google

Det irriter mig grænseløst at google spørger om mit telefonnummer igen og igen.

Er der ikke en måde man kan få det til at gå helt væk ? Jeg er slet ikke interesseret i at give mit telefonnummer til google.

Vælger jeg "Klik her for ikke at tilføje en mobiltelefon på din konto" så går der ikke længe så bliver jeg bare spurgt igen.



6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 8 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
jeg har faktisk slået det til for, at aktivere 2 trins login



Du indtaster bare 8 cifre og trykker okay.

- Den vil aldrig forsvinde uden input, trykker du "save" uden nogle cifre, går der dog lidt længere tid før du bliver promtet igen.

Men læs evt om årsagen her:

http://support.google.com/accounts/bin/answer.py?hl=en&answer=1187657

Forstår bare ikke du stejler over at udlevere dit telefonnummer, samtidigt med du gerne vil give google fuld rettigheder over din indbakke :) - Samt vha analytics/gmail cookies spore hele din adfær på nettet.

Lidt som om man ikke vil installere en app på sin smartphone af frygt for at udlevere sit telefon nummer. Ikke ville "like" en facebook fan page af frygt for at udlevere sin basic info.

/J



Nu skal det her spørgsmål ikke gå ud på at jeg skal overbevises om at udlevere mit telefonnummer.

Hvis jeg indtaster et tilfældigt nummer for at slippe for at blive spurgt så er der vel chance for at andre der har det nummer vil kunne få info om min konto. Lad os for eksempel sige at google kunne finde på et sende logon oplysninger til det nummer, så det ville jo ikke være godt.




NU kan jeg sku ikke engang huske om jeg har brugt mit nummer, men hvis jeg har, har jeg sådan set ingen problem med det.



Well, nu er der jo 10E8 forskellige telefonnumre hvis du bruger 8 cifre. Uden at sandsynligheder skal være min stærke side, så vil jeg mene, at risikoen for at ramme et telefonnummer til en anden person i DK som også tilfældigvis står at skal registrere sit telefonnummer hos Google er ret lille.

Desuden tvivler jeg på at Google begrænser det til indtastning af 8 cifre (da nogle vil indtaste med "0045" foran), men ved selvfølgeligt ikke hvor streng validering de kører med ;)



Tror ikke der er nogen der har danske telefonnumre der starter med 0 eller 1 f.eks. så det kunne du jo bruge.



t