Ingen elastisk scroll på mobil

Tags:    javascript iphone android scroll

Hej Udviklere :)

Jeg har lavet en mobil chat til mit website, og det virker også fint, men når man bruger Safari på iPhone kan man strække siden ud vandret, hvilket ikke er særlig pænt og ødelægger meget brugervenlighed.

Jeg leder efter noget kode der gør sådan at det ikke er muligt at lave elastisk scroll vandret (X-aksen), men det stadig er muligt at scrolle ned igennem tagsne i tagwallen. Der må gerne være elastisk scroll på Y-aksen :)

På forhånd mange tak! :D


EDIT:

Jeg har fundet en kode der fjerner al scroll, men man skal stadig kunne scrolle ned (Y-aksen)

Fold kodeboks ind/udJScript kode 




Indlæg senest redigeret d. 31.08.2012 17:44 af Bruger #16016
8 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvad mener du med elastisk scroll?

Og hvis den scroller på x-aksen, så er det vel fordi du har content der er for bredt og som ikke wrappes af width?

Kan du evt tage et screenshot af mobile safari når det bugger?



Gustav på iPhone (Safari) har de lavet sådan at man kan trække hele siden rundet på skærmen. Kan desværre ikke tage et billede af det :) Det er nemmere at se hvis man selv har iPhone :)



Jeg har en iPhone, men er stadig ikke sikker på hvad du mener.

Jeg tror måske du leder efter viewport meta tagget. Kig på mdn, https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Mobile/Viewport_meta_tag

Fold kodeboks ind/udHTML kode 




Indlæg senest redigeret d. 31.08.2012 21:54 af Bruger #17015
@gustav ... Jeg tror måske han på sin egen måde prøver, at fortælle, at det han leder efter er en måde, at lave et responsive layout til sin chat så man får design kun til Mobile devices.



Nu har jeg fundet det jeg ledte efter :D Jeg har fjernet height:100%; og width:100%; i mit body (CSS) og smidt dette meta tag ind på siderne:
Fold kodeboks ind/udHTML kode 




Fint :)

Tror dog at din user-scalable er overflødig... når init og max scale er lig hinanden, så er der ikke så meget at scale...



Gustav man kan stadig bruge scale selvom de to er sat til det samme ;)



Scale og scroll er to vidt forskellige ting... Scale er zoom på din iPhone.



t