Sikkerhedskopiering

Tags:    backup

<< < 12 > >>
Hej allesammen. Mit problem er at jeg har fået blue screen et par gange og min computer er rigtig langsom når jeg spiller computer hos alle mine venner undtagen derhjemme. Jeg har fået blue screen da jeg sad og spillede. Men jeg vil gerne have alt fjernet fra min computer og starte helt fra ny. Jeg har bare ikke fået lavet en sikkerhedskopiering af min computer overhovedet. Så jeg er bange for at jeg mister mit windows og alt andet der skal bruges.Jeg har ingen cd key eller noget til noget som helst på computeren.



18 svar postet i denne tråd vises herunder
11 indlæg har modtaget i alt 16 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
@nicolaj Kontakt den sælger der har solgt dig din computer og find din licensnøgle - Denne plejer dog også at kunne findes på undersiden af din computer på et skinnende label.

Når du har fået fat i din licensnøgle, kan du trygt formatere din(e) harddisk(e) - hvilket jeg mener ville være en udmærket idé da det evt. kunne lyde som om din computer er blevet kompromitteret.



Køb windows 7 og installer dette på computeren.



er der ikke nogen andre måder at gøre det på for det er jo pisse dyrt.



Køb en ekstern harddisk på 1TB, så kommer du ikke forløbigt til at mangle plads.

Som Martin siger, er Windows 7 en abnorm forbedring i forhold til de ældre OS versioner. Den kører mere sikkert og i de fleste tilfælde hurtigere.



Lyder som om at du allerede har haft en ulovlig kopi af Windows. Ja, Windows koster lidt penge, men hvis du ønsker at have dette styresystem, må du også betale prisen for en af disse licenser.

Alternativt kunne du installerer et linux styresystem. Det koster oftest ikke noget. Det er dog ikke alle spil der kan køres på linux, så det er måske en af bagsiderne. Jeg har dog ikke mega erfaring med forskillige linux distributioner, så kan kun anbefale Ubuntu, men har også hørt godt om OpenSUSE distributionen



Hvorfor giver i mig minus point?
Det ved jeg ikke hvorfor nogle har gjort, men har lige givet dig point, for at prøve og udligne :)



@nicolaj: Som skrevet ovenfor, hos sælger. Men hvis din computer er nogenlunde ny, så burde licensnøglen være skrevet et sted på din computer.



Hvis det er din computer er ny. Så behøver du sådan set ikke at formatere den. Så kan du bare gå tilbage i tid. Det er efterhånden en funktion på de flestes computer, men jo du skal huske at tage et backup.

Dette nytter selvfølgelig intet hvis det er en hardware fejl :(



Indlæg senest redigeret d. 03.09.2012 21:42 af Bruger #16172
Hej Nicolaj,

Hvis du er helt ude i at skal have lavet en fuld backup af dit system kan det godt være lidt omstændigt. Men jeg lavede lige et hurtigt søg på google og fandt frem til flg.: http://www.w7h.dk/index.php/916

Jeg har lige hurtigt kikket igennem guiden og den ser rigtig nok ud så tror ikke du får de store problemer med det. Men hvis du allerede nu har problemer med din computer er langsom og ikke svare som den skal. Så vil jeg da klart anbefale dig at lave en reinstall af din maskine.

I forbindelse med din geninstallation ville jeg råde dig til at lave et data drev som du kan bruge til alle dine dokumenter og vigtige filer. for så findes der programmer derude som kan skrivebeskytte dit operativsystem således at det ikke acceptere nye programmer eller opdatering medmindre du giver tillades til det. du vil igennem dette opnå en lagt bederer oplevelse da du så har fuldkontrol over hvad der ligger på din maskine!.

/Mark.



Backup - Benyt *ikke* et backup program, da de efter min erfaring alligevel ikke gør et videre godt arbejde. Du må selv kopiere de filer/mapper over på din eksterne.

Installation - Hvilket medie benytter du? Har du en .iso fil? En installations CD? Slet ikke noget?

Se evt. under "Geninstallere Windows 7" her: http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/Installing-and-reinstalling-Windows-7



<< < 12 > >>
t