Egen iPhone på egen iPhone?

Tags:    iphone app application apple

<< < 12 > >>
Hej.

Jeg har været sammen med en ven, hvor vi lavede vores egen iPhone app i Xcode.

Vi gemmede projektet, og lagde det over på et USB stik, så jeg kunne få filerne med hjem.

Men kan vi overhovedet få det program, over på vores Apple enheder?
Når vi ikke er developers hos Apple?

Man kan sagtens teste app'en i Xcode, men kan man ikke få app'en over på ens iPhone??

(Det skal lige siges, at jeg ikke har en mac.)






Indlæg senest redigeret d. 09.09.2012 20:31 af Bruger #17121
13 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt -6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Først og fremmest skal du bruge Xcode for at få programmet over på din iPhone. Dertil mener jeg, at du skal være udvikler hos apple for at kunne teste det, men jeg er ikke helt sikker.

Jeg kører en hackingtosh på min stationære for at kunne bruge Xcode, men den smule jeg har leget med det, har jeg kun brugt Xcodes indbyggede "iPhone" til at teste det på.

Hvis det er en app der rent faktisk er god, er det så ikke dét værd at registrere jer som udvikler og udgive den på Appstore?



Hej Magnus,

Jeg har før forsøgt mig med apps til iphone / ipad jeg brugte et program der hedder http://www.dragonfiresdk.com/ da jeg absolut ikke er fan af hverken mac eller xcode.



Vi brugte kun lige 1 time, for sjov.

Men tak skal du have.

Hvad er hackingtosh

Og hvor har du hentet det?



Vi brugte kun lige 1 time, for sjov.

Men tak skal du have.

Hvad er hackingtosh

Og hvor har du hentet det?


Det tror jeg ikke i må diskutere herinde da hackingtosh ikke er lovligt.



Det tror jeg ikke i må diskutere herinde da hackingtosh ikke er lovligt.


Går offtopic her.

Har du licens til OSX, så er hacktingtosh lovligt i Danmark, men imod Apples licensbetingelser.

Dansk lovgivning giver dig ret til at modificere software e.l., så det kan afvikles på din hardware. Licensbetingelser kan ikke fratage dig, dine lovmæssige rettigheder.



Det tror jeg ikke i må diskutere herinde da hackingtosh ikke er lovligt.


Går offtopic her.

Har du licens til OSX, så er hacktingtosh lovligt i Danmark, men imod Apples licensbetingelser.

Dansk lovgivning giver dig ret til at modificere software e.l., så det kan afvikles på din hardware. Licensbetingelser kan ikke fratage dig, dine lovmæssige rettigheder.


Jeg tvivler på i må diskutere hvor man henter piratkopieret software herinde.

Iøvrigt siger du ja til ikke at modificere deres software i deres købsaftale. Den hæver sig ikke over den danske lovgivning, men åbner for mulig sagsanlæg fra Apple.



Indlæg senest redigeret d. 10.09.2012 09:48 af Bruger #16319
Det tror jeg ikke i må diskutere herinde da hackingtosh ikke er lovligt.


Går offtopic her.

Har du licens til OSX, så er hacktingtosh lovligt i Danmark, men imod Apples licensbetingelser.

Dansk lovgivning giver dig ret til at modificere software e.l., så det kan afvikles på din hardware. Licensbetingelser kan ikke fratage dig, dine lovmæssige rettigheder.


Jeg tvivler på i må diskutere hvor man henter piratkopieret software herinde.

Iøvrigt siger du ja til ikke at modificere deres software i deres købsaftale. Den hæver sig ikke over den danske lovgivning, men åbner for mulig sagsanlæg fra Apple.


Ingen taler om piratkopiering. Har du licens til OSX - så må du modificere den til at køre på andet hardware.

Ophavsretslovens §36, stk 1 - fremstille sådanne eksemplarer af programmet og foretage sådanne ændringer i programmet, som er nødvendige for, at den pågældende kan benytte det efter dets formål, herunder foretage rettelse af fejl,
-----
Stk. 3. Bestemmelserne i stk. 1, nr. 2 og 3, samt stk. 2 kan ikke fraviges ved aftale.




at den pågældende kan benytte det efter dets formål
Det mener jeg lige netop man ikke gør.

Jeg ved godt deres EULA ikke gælder i EU, jeg mener dog stadig at det er forkert at gøre. Iøvrigt kræver det en Mac at kunne klargøre installationen + 1 ekstra OSX Licens. Trådstarter har ingen af delene.



Ellers så prøv appmakr



Må så lige understrege her, at jeg IKKE har hentet en ulovlig kopi af OSX i forbindelse med ovenstående :)



<< < 12 > >>
t