Råd og tips til Stone's Webwriter

Tags:    eksternt style sheet

Jeg er en 18-årig gut, der længe haft lyst til at prøve kræfter af i IT-miljøet, men må indrømme, at jeg har haft vanskeligt ved at finde ud af hvor jeg - som komplet ny indenfor denne verden - egentligt skulle starte. Jeg prøvede så kræfter af med Codeyear, og de oplevelser jeg har haft der har i den grad givet mig forøget interesse og motivation for at lære mere om programmering.
Jeg har valgt at lægge ud med HTML-programmering, da det område for mig virker mest håndgribeligt at komme igang med, og lære om. I den forbindelse fik jeg så kendskab til Stone's Webwriter, som jeg finder virkelig brugervenligt for begyndere som mig. Jeg har fået leget en del med det, men nogle råd og tips fra jer vil i den grad gør det endnu mere sjovt at bruge programmet, så jeg kan få eksperimenteret mere med det.
Er der nogen som kunne forklare mig hvordan jeg opretter en typografiarkeditor til min editor, altså et eksternt style sheet? :)

Mvh Michael




4 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du kan oprette en fil der hedder f.eks. mit_stylesheet.css og herefter benytte følgende HTML tag der skal være imellem din head tags, for at indlæse stylesheetet i din html fil.
Fold kodeboks ind/udHTML kode 





Tak for svaret, men jeg er stadig i tvivl om hvordan jeg skal oprette denne nye fil, så den eksterne style sheet virker med mit HTML-dokument?



Du kan oprette dine .css filer med en hvilken som helst tekst editor, det vigtige er bare at du skriver korrekt css syntax og ikke html syntax i disse filer :)



Det der står i href="xxxxxxxxxx" delen fortæller hvad din css fil hedder og hvor den ligger, så i eksemplet for oven ligger filen i samme mappe som din HTML og hedder mit_stylesheet.css . Filen er en ganske almindelig tekst fil, magen til dem man også laver i notepad, men i stedet for xxx.txt så hedder den xxx.css



t