Åbne links i nyt vindue

Tags:    udvikleren.dk

<< < 12 > >>
Hejsa allesammen

Er jeg den eneste der synes det er ret så irriterende at når jeg læser et indlæg så åbnes linket til den side de omtaler eller vil spørge til hvordan noget er gjort, åbnes i samme vindue som jeg er i gang med at læse indlægget på.
Har nu flere gange prøvet at jeg gik ind på deres side og bagefter lukket den fordi jeg ville tilbage til indlægget og læse mere eller besvare for at indse - nå jaa det var samme vindue så ny fane og ind og find indlægget igen.

Kan man ikke lave på udvikleren således at alle links i indlæg (trådstarter og kommentarer) altid åbnes i et nyt vindue?
Eller eventuelt noget i ens bruger-indstillinger?



Indlæg senest redigeret d. 12.09.2012 10:18 af Bruger #17215
18 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej gutter,

Det er mit indtryk at det stadig betragtes som dårlig stil af mange at åbne ting i nye vinduer uden videre. Derfor bruger vi det ikke her på Udvikleren.dk. Til gengæld er det jo uhyre let at gøre det selv når man klikker på et link, enten ved lige at højreklikke og vælge nyt vindue/ny fane, eller ved at bruge Ctrl+Click som de fleste browsere vist understøtter :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Jeg har også være ude for det mange gange, valgte så bare at indsætte et lille script med greasemonkey sådan alle links i kommetarene på udvikleren får tilføjet target="_blank"

men syndes også det kunne være rart med en bruger-indstillinger til det.



Enig med Kasper er. Det er utrolig dårlig stil at åbne nye vinduer automatisk. Måske ændrer verden sig engang, men jeg vil hellere selv bestemme.



Jeg har ikke lidt langt specielt mærke til det. Jeg plejer bare at holde CTRL nede men jo det lyder da som en god ide de som standard åbne i ny tab da man jo gerne ønsker at skifte tilbage til tråden og læse videre.
Så jeg stemmer for det.



Hvis man ejer en så avanceret mus med scroll i midten, kan man også trykke på den for at åbne links i nyt vindue (:



Indlæg senest redigeret d. 12.09.2012 12:25 af Bruger #16319
Hvis man ejer en så avanceret mus med scroll i midten, kan man også trykke på den for at åbne links i nyt vindue (:


på windows ja :)



Kommer da an på hvad funktion man har sat knap til.
Jeg bruger den til at justere DPI.



Det er utrolig dårlig stil at åbne nye vinduer automatisk.


Oftest er det normal behavior at et nyt vindue bliver åbnet hvis linket er eksternt, det er links meget ofte i tråde her på udvikleren. Men hvis det skal differensiere automatisk er det en lidt større opgave.

Så stort et problem synes jeg nu ikke det er, jeg vant til at enten holde ctrl nede eller midter klikke her på udvikleren.



Det er utrolig dårlig stil at åbne nye vinduer automatisk.


Oftest er det normal behavior at et nyt vindue bliver åbnet hvis linket er eksternt, det er links meget ofte i tråde her på udvikleren. Men hvis det skal differensiere automatisk er det en lidt større opgave.

Så stort et problem synes jeg nu ikke det er, jeg vant til at enten holde ctrl nede eller midter klikke her på udvikleren.


cmd+klik til de dovne Mac folk... Men ja, er helt enig.



Indlæg senest redigeret d. 12.09.2012 14:13 af Bruger #17081
Jeg syntes også umiddelbart først at det er bedst at åbne alle links i samme tab så kan folk selv vælge og de vil have i samme tab eller CTRL + klik for at få i ny tab.

Men så var der en der skrev til mig at på min links side der ville han gerne have at linksne til eksterne sider åbnende i nyt vindue fordi han havde svært ved at finde tilbage til min side også overgav jeg mig og sådan det sådan at eksterne links åbnes i ny tab da det jo på en måde er en god ide og hvis det er det folk syntes er godt så må man jo nogengange overgive sig selvom man havde en anden idee til at starte med.

Men jeg syns bare tit her på udvikleren der handler det om "kig lige på denne side og se om i kan finde fejlen" også vil man jo gerne have både udvikleren og den anden side åbn samtidig i 2 tabs også er det vel fint at man har "åbn i ny tab" som standard.



Indlæg senest redigeret d. 12.09.2012 15:16 af Bruger #13010
<< < 12 > >>
t