Robocopy kopierer ikke tidsstempler...

Tags:    robocopy cmd kommandoprompt script

Hej hos udvikleren

Jeg har lavet et script til at automatisere sikkerhedskopiering.
Jeg bruger robocoppy til sikkerhedskopiering og er ganske godt tilfreds med den stabile kopiering der foretages.

MEN jeg har opdaget at der er en del filer som robocopy unødigt kopierer igen og ogen. Det kan dreje sig om flere GB data.

Jeg kan så se at det er filer, der angives som "Nyere".
Nyere filer er filer som har et tidsstempel der har en nyere dato i kilden end i destinationen.

Men det er filer jeg ikke i mellemtiden har åbnet, ændret eller overhovedet haft noget med at gøre i måneder.
Derfor skal robocopy hurtigt løbe over disse filer, men det er ikke tilfældet...

Her er fremgangsmåden: robocopy [kilde][destination][switch][log]

kilde = d:\

destination = Z:\Sikkerhedskopi\N5010\Data

switch= /XF "Pagefile.sys" "Hiberfil.sys" "msdia80.dll" "desktop.ini" /XD "System Volume Information" "$RECYCLE.BIN" "Windows indeksering" /TBD /V /FP /NS /NDL /DCOPY:T /MIR /Z /NP /XO /XJ /XJF /XJD /XA:SH /REG /MT:128 /R:2 /W:2

log = /LOG:"Z:\Sikkerhedskopi\N5010\Log\Log-sikkerhed\LogDATA.log"

Hvem kan hjælpe med dette "lille" problem.




2 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Bruger ikke Robocopy men har tjekket og kunne ikke finde noget forkert i dine parametre.

Jeg kan så se at det er filer, der angives som "Nyere".

Hvordan angives de som nyere? Er det noget Robocopy siger? Er det noget windows siger når du vælger egenskaber på en fil eller mappe?

Hvis den har et tidstempel af nyere dato i kilden end i destinations har filen jo også være påvirket på en måde, selvom du måske ikke selv direkte har gjort det. Kunne f.eks. være anti-virus eller defragmentering der har læst filen. Windows har noget der hedder Superfetch (mener jeg) som også læser visse filer. Kan være der findes andre programmer som måske kunne have været forbi filerne.



Med kommandoen robocopy kan man bruge switchen /copy:DATSOU
Den bruger jeg ikke og det får robocopy til default at bruge /copy:DAT
D=data A=attributter T=tidsstempler.
Herudover bruger jeg også /Dcopy:T der betyder at mappers (D for Direktorie)tidsstempler også kopieres.

Robocopy kopierer også tidsstempler men tilsyneladende ikke på alle filer og det er det der pusler mig lidt.
Jeg tror ikke det er fordi der har været andre programmer "forbi" den enkelte fil for selvom jeg kopierer filerne umiddelbart efter hinanden, så sker det samme igen.




t