PHP: Tag fil fra serveren og vis på siden

Tags:    php webdesign

Hej Udviklere!
Jeg har developed et stykke kode som kan uploade folks billeder ind på serveren (i en file der hedder uploads)

Hvad hedder det stykke kode som skal bruges for at smide et af billederne op på siden?
Er det et normalt IMG-tag?
Og hvis så, hvordan hooker jeg det så op på en knap, så man kan spole igennem alle billederne uden at tilføje dem til en liste manuelt?(Randomly)
Hvordan laver jeg knappen så det ikke bliver en <input>-knap, men en grafisk knap?

Mange spørgsmål, puha. Ville være meget glad hvis i ville hjælpe :)

- Pascal



9 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg har lavet en input type=image, men hvordan tilføjer man tekst over billedet? Ligesom med mit submit button hed "UPLOAD", hvordan tilføjer jeg så tekst herover?

***EDIT***:

Jeg kan heller ikke bruge både IMAGE og SUBMIT på min knap på samme tid. Eller kan jeg?
Jeg kender ikke meget til (intet rent faktisk) mySQL..



Indlæg senest redigeret d. 24.09.2012 23:28 af Bruger #17077
Du kunne fx skrive det på billedet med paint/gimp/whatever.. eller du kan sikkert gøre det med css..
Ok jeg gik bare ud fra du havde gemt billederne i en database..

Så ville jeg lave noget med at lave et random tal ud fra størrelsen af dit array med billeder og vise dette billede... har skjult koden nedenfor hvis du ikke selv ville kaste dig ud i det.

Fold kodeboks ind/udPHP kode 




Det stykke kode til at smide det op hedder php.
Det til at vise kunne hedde html. Et normal image tag vil da være et fint udgangspunkt.
Jeg forstod ikke, hvad du ønsker. Er det en knap, der skal vise næste billede tilfældigt ? I så fald siger du i dit sql bare, hvis det er mssql "ORDER BY NEWID()" - hvis det er mysql mener jeg det hedder "ORDER BY RAND()"..
Hvis du ikke ønsker en <input type=button så laver du bare en <input type=image



Indlæg senest redigeret d. 24.09.2012 23:01 af Bruger #10576
Prøver mig lige frem med input type image. Og ja, det er en knap der vælger det næste billede tilfældigt når man klikker på knappen. Hvordan skal det laves?



Jeg opdaterede oprindelig svar, inden jeg så du havde svaret, så se deroppe igen :=)



God idé med knapperne.
Mht. til ovenstående;

Hvordan kan jeg navngive alle billederne der kommer ind med numre?
Så de bliver kaldt 1, 2, 3, 4, 5, osv? Og så vælger den fra 1 til det højeste numre af billeder der er.

Og hvordan får man den også til at lave en unikside til hvert billede?
F.eks

Minside.dk/912

Det er billede 912 som lige er blevet loadet randomly. HVordan kan alt dette foregå?
Det lyder svært, men jeg vil gerne give det et forsøg :)



Hvorfor vil du dog det ? Men i så fald kan du genbruge overstående og se på, hvor mange billeder du har, tage navnet på den sidst i index og ligge 1 til for at lave filnavn på næste billede.. fx.. der er jo mange måder.



Ja..... Er det muligt at jeg kan betale dig noget for at sætte det op for mig?



Ja bare smid mig en besked så skal vi da nok knække den nød :=)



t