Bedøm mit nye webdesign

Tags:    hjemmeside minecraft webdesign design

Hejsa udviklere.

Jeg har i lidt tid, gået og arbejdet på et nyt webdesign, til en Minecraft server, og ville derfor gerne have noget kontruktivt kritik.

Designet: http://frederiks-designs.3owl.com/mc

Tak på forhånd.

-Frederikbontved



Personligt syntes jeg det er grimt! Ved godt du skriver at det skal være til en minecraft server, men derfor behøver man ikke at kører det ud til det ekstreme.

Jeg syntes at designet virker meget forstyrrende, med både baggrunden og content boksen med 'Minecraft' grafikken. Farverne går dog godt i spænd, taget Minecraft i betragtning.



Hejsa Frederik

Minecraft er jo pixeleret, men ikke i en sådan grad så det bliver direkte utydeligt.
For mig ligner det din grå baggrund og den grønne baggrund har samme "mønster" men kun farveskema der ændrer sig så det bliver meget utydeligt for mig at fokusere på noget som helst.
Overvej at gøre nogle af tingene mindre pixelerede, og bruge nogle klare afgrænsninger på det der skal kunne læses ligesom FORSIDE, SENESTE NYHEDER etc. der gør det ikke noget du har ensfarvede kasser (eventuelt med noget border der giver noget effekt).
Jeg ville overveje at lave fx overskrifterne i en brun div, med en mørkebrun border, og eventuelt en grøn baggrund der var knap så tydeligt pixeleret så det ikke så hurtigt gentager sig selv.




Tak for jeres feedback, jeg vil prøve at ændre lidt på det.



Det eneste der virkelig irriterer mig er den grå baggrund. Ellers ser det sgu okay ud.




Jeg vil foreslå, at du fjerner baggrunden og evt. erstatter den med noget mindre forstyrrende - hvid eller let grå for eksempel.

Din menu og footer er godt udtænkt, og ser helt fin ud. Græsbaggrunden burde derimod erstattes med noget mere neutralt.

Det er generelt en dårlig ide at trække brugerens opmærksomhed hen mod baggrunden, da det vil virke forstyrrende, når han/hun skal læse din tekst.

Jeg vil anbefale at du formindsker tykkelsen på træbjælkernes kant - her er det dog hovedsageligt et spørgsmål om smag fra min side.






Indlæg senest redigeret d. 05.10.2012 16:10 af Bruger #15736
Selve stilen passer meget godt til opgaven, men fjern baggrunden, den forstyrre alt for meget i forhold til brugervenligheden



Endnu en gang,- tak for jeres svar :D



t