Kritik af min hjemmeside

Tags:    webdesign feedback

Hejsa!

Jeg søger konstruktiv kritik til min nyligt startede hjemmeside, freewaregames.dk

Det er en form for spilanmeldelses side, der udelukkende beskæftiger sig med gratis spil, som kan downloades. Min målgruppe er primært børn fra alderen 8 til 14.

Hvad kan gøres bedre? Er designet i orden? Passer indholdet til målgruppen?










7 svar postet i denne tråd vises herunder
6 indlæg har modtaget i alt 7 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg syntes den er fin, og stilen passer også fint ind i at det er freeware spil, måske endda nogle fra ældre tid. Du bør dog lade dine brugere have flere funktioner på siden, for at gøre den mere spændende, f.eks. at rate de spil de downloader eller skrive en kommentar til hvert af dem, ville gøre den lidt mere livlig. Lad brugerne rate spillende i stedet for dig selv. Det er jo ikke alle der deler dine holdninger.



http://freewaregames.dk/league_of_legends.php giver 404 fejl.

Hvorfor satse på 8-14 årige når du let kunne dække alle aldre ?
Jeg ville da gerne også kunne finde nogen spil.

Din søge funktion er på engelsk det lidt skod når resten er på dansk også hvis du henvender dig til 8-14årige så de måske ikke så gode til engelsk eller også er de.

I kunne bruge den der bamse som en maskot på hjemmesiden med ikoner og logo og sådan. Den ser da meget sjov ud.

Jeg syns mange af delene på hjemmesiden er for store.
Det ville være bedre hvis det blev gjort mindre så man ikke skulle scrolle så meget ned.

Angående livestreamning så vent med at sætte ting på hjemmesiden før de virker.

Og lav eventuelt det øverste logo til en link så man kommer til forsiden, det er mange hjemmesider der har det sådan og det virker fint syntes jeg at man lige kan trykke der for at komme til forsiden.



Siden er fin som den ser ud. Jeg ville dog allere på forsiden placere nogle videoer eller previews, som vil kunne tiltrække andre..

Siden er ikke særlig brugervenlig idet man først skal igennem 2 link for at komme til at se de spil man vil se eller læse mere om.



Jeg kom lige til at tænke på chart.dk ligger den her side nummer 2 over de mest besøgte : http://www.gratisspil.dk/

Så der kunne du sikkert finde en masse inspriation til hvad der gør en side populær.

Til og starte med kan man jo se en masse spil billeder til at starte med hvor man på din side ikke kan se nogen spil før man har trykket sig ind på spil og valgt kategori.





Indlæg senest redigeret d. 09.10.2012 19:34 af Bruger #13010
Stilmæssigt kan jeg godt lidt dit banner.
Den er simpel og overskuelig, men kunne alligevel godt tænke mig bare lige lidt mere spræl for at den ikke virker som en side der er blevet lavet som start up og så er blevet "forladt".
Du kunne eventuelt lave noget ved din menu med lidt mere spil i teksten såsom farver, font og størrelser så du ser på noget typografi.
Eventuelt brug nogle af farverne fra dit banner som den mørkerøde til overskrifter eller andet.

Forsiden er rigtigt god. Simpel, appelerende, og grafisk tiltalende fordi der er nok til at dække, men alligevel heller ikke for meget.

Forum er en god ting på en side som din, men ville dog ønske at den stilmæssigt passede bedre til dit design.
Du benytter en flad stil uden spræl, kanter og linier, så fx RSS logo'et står ud fordi det er anderledes stilmæssigt.

Spiloversigt ville jeg eventuelt lave som en liste med top 10 fra hver kategori og liste derned af ligesom du gør under kategorien.
Så kunne folk få et link med se mere for at hurtigt fange deres interesse ved at vise dem noget indhold.
p.s. er der en speciel grund til dine pacmans under kategoriern vender modsat af dit logo?

Eventuelt overvej en footer på siden eller noget margin i bunden for at dit indhold ikke slutter helt nede i bunden af siden fordi man så skal fokusere meget langt nede på skærmen.

Men rigtigt fint udgangspunkt at starte med og arbejde videre med.



Hej

Jeg kan godt lide logo'et, det er godt gennemtænkt. Som helhed er siden ok, men du burde få et mere ensartet design. Et eks. er at din menubar ikke har samme længde på alle sider og at de bokse du loader indhold i, har forskellige str. Held og lykke med siden.

/ John



Hejsa!

Mange tak for jeres kritik. Kritikken var af langt højere kvalitet, end jeg havde forventet.

Jeg tror jeg først vil fokusere på startsiden, da det så ud til at være det væsentligste kritikpunkt.



t