SEO - Optimering og fejl

Tags:    seo html

<< < 12 > >>
Hej :)

Jeg har denne webshop uretilsalg.dk.

Jeg har problemer med SEO'en som jeg ikke helt forstår - Min optimering er på ingen måde færdig, men jeg forstå stadig ikke, hvorfor jeg kun kan finde én side på google, som er min forside index.php, og som kun kan findes igennem søgeordet uretilsalg.dk.

Jeg har aldrig haft problemer med SEO før, og det er første gang at jeg ikke laver mit eget system, men bruger et open source program som prestashop, hvilket for mig til at tænke, at der kan være noget i vejen med selve prestashop i forhold til SEO.

Produkt-kataloget er ikke færdigt og heller ikke fuldt SEO-optimeret.

Jeg vil spørge om i kunne tænke jer at tage et kig på siden, og evt. forklare mig den fejl eller de fejl, som jeg har lavet.

På forhånd tak for hjælpen



11 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 8 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
https://www.google.dk/search?q=site:uretilsalg.dk&hl=da&prmd=imvns&ei=1Wt5UIKLB4XKswansoC4BQ&start=120&sa=N&biw=1280&bih=679

Prøv at lægge mærke til dine beskrivelse for produkterne. De er sådan set ikke eksisterende.
Produktbeskrivelser skal være der, og de skal(!) være unikke! Ikke bare i din webshop, men også ifht. andre webshops.

Søger man efter: https://www.google.dk/search?q=D%26G+Prime+Time+-+DW0131&oq=D%26G+Prime+Time+-+DW0131&sugexp=chrome,mod=0&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Så ses det hurtigt at der er meget konkurrence om bare et produkt. Derfor kræver det meget SEO arbejde.

Du skal lave robots.txt på alt hvad der ikke skal indekseres, så som:
https://www.google.dk/search?q=site:uretilsalg.dk&hl=da&prmd=imvns&ei=0Gt5UNqjFIrOsgbv1oD4Aw&start=90&sa=N&biw=1280&bih=679

Læg mærke til at der er URL'er til at lægge produkter i kurven - det er ikke smart. Der er mange gentagelser og det trækker ned!

Der er ingen h2 tags med produktnavn, eller arveart heraf. Kun h1.

Lav dine meta descriptions så de fortæller om produktet og opfordrer slutbruger til at klikke ind på din side. Nævn gerne produktnavnet, men dit virkemiddel skal have fokus på at få slutbruger til at klikke på dit link.



Indlæg senest redigeret d. 13.10.2012 15:42 af Bruger #10216
Når du udarbejder descriptions, så sørg for at udarbejde en sammenhængende tekst, der indeholder så mange ofte brugte søgeord som muligt.

Sørg for at have et H1 tag på hver side.

Når du har fået styr på dine descriptions og titles, kan du evt. oprette et sitemap.




Hvis du på google søger på site:http://www.uretilsalg.dk/ så giver det da en god del resultater.

Det ser ud til du ikke har nogen sitemap.xml fil så sådan en kunne du jo lave.

Tilmeld dig på google og bruge deres webmasterværktøj til at blive gjort opmærksom på diverse ting/problemer.

Også kan du regne med at når din hjemmeside er så ny så kommer dine links ikke bare først i søgninger.



Du mangler en hel del ang SEO på din hjemmeside.

Men det kommer jo an på utrolig mange ting i dag. Har du en god intern linkstruktur, indgående links, unikke titler, gode tekster osv osv osv.



https://www.google.dk/search?q=site:uretilsalg.dk&hl=da&prmd=imvns&ei=1Wt5UIKLB4XKswansoC4BQ&start=120&sa=N&biw=1280&bih=679

Prøv at lægge mærke til dine beskrivelse for produkterne. De er sådan set ikke eksisterende.
Produktbeskrivelser skal være der, og de skal(!) være unikke! Ikke bare i din webshop, men også ifht. andre webshops.

Søger man efter: https://www.google.dk/search?q=D%26G+Prime+Time+-+DW0131&oq=D%26G+Prime+Time+-+DW0131&sugexp=chrome,mod=0&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Så ses det hurtigt at der er meget konkurrence om bare et produkt. Derfor kræver det meget SEO arbejde.

Du skal lave robots.txt på alt hvad der ikke skal indekseres, så som:
https://www.google.dk/search?q=site:uretilsalg.dk&hl=da&prmd=imvns&ei=0Gt5UNqjFIrOsgbv1oD4Aw&start=90&sa=N&biw=1280&bih=679

Læg mærke til at der er URL'er til at lægge produkter i kurven - det er ikke smart. Der er mange gentagelser og det trækker ned!

Der er ingen h2 tags med produktnavn, eller arveart heraf. Kun h1.

Lav dine meta descriptions så de fortæller om produktet og opfordrer slutbruger til at klikke ind på din side. Nævn gerne produktnavnet, men dit virkemiddel skal have fokus på at få slutbruger til at klikke på dit link.


Tak for jeres svar :)

Jeg mener, at jeg har skrevet, at jeg ikke har gjort noget mht. til produkterne endnu (Det har jeg ikke) - derfor havde jeg heller ikke regnet med at de var særlige gode - og derfor spurgte jeg heller ikke med hensigt på dem, men fine råd alligevel :)

Den med gentagelser og robot.txt - det er en fejl jeg må kigge på - tak.

Til Alexander R. B:
Mere praktisk eller konkret - hvad kan jeg gøre ved dette?

Til Gustav Idun Sloth:
Der er et google sitemape på siden.
Hvorfor er det jeg skal lave descriptions med så mange søgeord som muligt? Søgemaskinen vurdere ikke ud fra descriptions i forhold til placering, så vidt jeg ved, så er der en anden pointe?





Indlæg senest redigeret d. 13.10.2012 20:03 af Bruger #15747
Jeg vil lige tjekke op på den med sitemap.xml - det skulle systemet meget gerne have med! :)

Jeg bruger googles webmaster - lad os bare sige, at robots.txt skulle være mere omfattende, end systemet havde lavet den :D

Jeg regner skam ikke heller ikke med noget, men man må vel prøve sit bedste på at få den bedste placering.

EDIT: Du havde ret med sitemap - lå som fil, men ikke opdateret - er nu indsendt til google og vi blive opdateret en gang i fremtiden - tak :)



Indlæg senest redigeret d. 13.10.2012 21:23 af Bruger #15747
Hvis en bruger søger på "kvalitetsprodukter", så vil din side vises hvis du har ordet "kvalitetsprodukter" inkluderet i din description. Din description har ganske rigtigt ikke noget at gøre med placeringen.

Domænenavnet betyder også en hel del, og derfor er uretilsalg.dk et helt perfekt navn.

Angående placeringen kan denne side være nyttig: google places.




Indlæg senest redigeret d. 14.10.2012 15:38 af Bruger #15736
Hvis en bruger søger på "kvalitetsprodukter", så vil din side vises hvis du har ordet "kvalitetsprodukter" inkluderet i din description. Din description har ganske rigtigt ikke noget at gøre med placeringen.

Domænenavnet betyder også en hel del, og derfor er uretilsalg.dk et helt perfekt navn.

Angående placeringen kan denne side være nyttig: google places.


Super :)

Den med visningen vidste jeg ikke - tak!

Jeg forstår ikke helt hvad google places kan gøre ved placeringen? Kan det uddybes? :)



Hej Jacob og andre!

Linket til din side ser ikke ud til at virke længere og tråden er også forholdsvis gammel. Kan dog forstå, at dine sidetitler og meta beskrivelser ikke var blevet SEO optimeret. Det er ekstremt vigtigt at disse sidder lige i skabet og at du har dit primære søgeord med i titlen, da det er en stærk indikator til Google og søgemaskiner generelt om temaet på siden.

Google har faktisk fornyligt redesignet deres søgeresultater hvilket betyder, at hvor du førhen havde ca. 70 tegn tegn at udfolde dig op, er vi nu nede på ca. 55 tegn, hvis du vil undgå at de fleste af dine sidetitler bliver skåret af. Vil du være helt præcis, bør du faktisk benytte et værktøj der udmåler dine sidetitlers længde i forhold til pixels. Her er 512 pixels grænsen som du bør gå efter.

Du kan med mit værktøj til sidetitler og meta beskrivelser udarbejde dine snippets i de helt rette længder til Google, som sikrer, at du leverer det mest præcise budskab. Jeg håber at du og andre der læser dette indlæg kan få glæde af værktøjet. Held og lykke med optimeringen. :-)



Jesper - tak for et oplysende link



<< < 12 > >>
t