Tips til design

Tags:    webdesign

Hej udviklere,

Jeg har arbejdet lidt på et design til en hjemmeside som kan ses hér.

Jeg kunne godt tænke mig lidt respons på det, bl.a. på den orange farve. Er det her helt ved siden af?

På forhånd tak for hjælpen! :)



43 svar postet i denne tråd vises herunder
12 indlæg har modtaget i alt 40 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Der er flere ting du skal arbejde med:

#Fonts
Find en der mere pæn til din overskrift (Navn) og genbrug samme tema over hele din side

#Farver
Kontraster er gode, men dit er nok for meget.
Jeg synes personligt de er for skrigende den mørkegrå og orange. Den orange har muligheder, men så hellere en hvid eller meget lysegrå baggrund i stedet. Din side bliver meget mere dyster af dit farvetema og bør du overveje.

#Opbygning
Overvej om det er sådan du ønsker at præsentere din side. Altså i de små kasser med tekst (som man ikke kan læse før man peger på dem).
Overvej nogle fangende titler der er forståelige, et sigende billede og en kort beskrivelsestekst.
Jeg ville personligt også sætte disse kasser anderledes.

#Størrelser
Når du laver dit site så tænk på dine størrelser.
Lige nu sørger du for jeg som bruger får en scrollbar for meget lidt indhold - og er uhensigtsmæssigt for brugeren og kan irritere nok til man flygter væk omgående.
Tænk også på at lave dine elementer variable af skærmstørrelsen således du bruger meget mere af skærmen du har til rådighed.
Dette kan gøres ved at sætte en min-width og min-height på din side så du er sikker på du mindst har denne plads at arbejde med, og derefter lade din side og indhold vokse til at passe til skærmen og bruge den plads der nu er til rådighed.

#Menu
En højrestillet menu er godt nok, men overvej om den ikke skal have noget margin-right så den ikke står næsten helt ud til kanten.
Derudover ville jeg mene den bør fremhæves mere med noget border, background-color, større tekst eller lign.
Desuden så passer din skrifttype i menu'en ikke med undermenu'ens skrifttype.

#Indhold
Du forsøger på din side at sælge dig selv (antager jeg?) som freelancer. Hvis dette er tilfældet så overvej dette kraftigt når du kommer med ovenstående forslag til din egen side, og forventer at andre mennesker skal betale penge for din ekspertise og udførte arbejde.
Kunder kan være meget krævende og gå meget op i enormt små detaljer og ændre en masse ting tusind gange hvis du ikke er helt klar i spyttet og dine kompetencer - plus deres ideer og krav kan pludseligt vokse fordi de har fundet en fed side via facebook med noget vildt design og features og her kan det blive hårdt som freelancer uden hardcore skills.



Hvorfor bruger du ikke bare WordPress? Der kan du selv vælge designs til ret billige penge :)


Hvad er det sjove i bare, at vælge et design ... yay det lærer jeg meget af.



Der er forskel på at have sat et par simple sider op og forstå wordpress. Jeg forstår ikke 20% af wordpress, selvom jeg har arbejdet med det længe. Du kan bruge de næste to år på at lære om wordpress og stadig blive overrasket over hvad du kan få det til.

Der er en grund til at det er det mest udbredte CMS i verden, og det er ikke bare pga. gratis templates.

Uanset hvad, så vil det være gavnligt at lære et solidt CMS at kende. Du vil blive dygtigere og få en dybere forståelse for faget.



Jamen, tusind tak for det råd :)



det er fandme flot :)



Det ligner lort indtil videre.
Der er ingen doctype. æøå tegn vises forkert. hvid tekst på hvid baggrund = kan ikke se tekst. Du bruger <center> tags som er udgået.
Også er det for stort. Der er for meget margin så delene står langt fra hinanden og man skal scrolle ned for at se det hele selvom det ikke burde være nødvendigt når der ikke er så meget indhold.



Det samme som scottergrisen siger
og så baggrunds farven på din dropdown er den samme farve som din body background. Why?



Designet ligner noget man kunne se tilbage i 1995 med hypper farver og bokse over det hele.

Jeg vil forslå at i/du skaffer jeg en en freelance grafiker eller grafisk designer på sagen. Siden mangler en del grafiske elementer.



Prøve at finde nogle farve som passer sammen,

http://www.colourlovers.com/

Jeg synes der er kun 3 farve på siden eller er det bare mig?..

Jeg synes den orange tag alt for meget over hånd over den mærke farve! og det vil sige at hele midten er orange kun og resten det mærket!.

Prøve kigge på det link jeg har give og finde nogle farve som vil passe sammen,



@Daniele, hvem har lært dig at serif fonts kun er til print design? :) Det er altså noget værre vrøvl. Webfonts er understøttet i alle browsere som det er værd at understøtte - hvorfor ikke udvide vores typografiske horisont og se udover Verdana og de andre Microsoft-basis fonts, som vi har måtte slå os til tåls med de sidste 15 år?

@dan, det ser rigtigt godt ud. Den eneste detalje er i bunden af din navigation i forbindelse med at powered-by-sectionen bliver skjult (media-query på viewport-height?!). Den kunne godt lige ryge lidt før - det bliver lidt mast før den bliver hevet ud. Safari 6 på OSX btw. Spændene med python og Flask :-) Har selv leget lidt med python wsgi apps på det sidste. Det er skæg!

@Daniel, som du også selv siger, så skal der arbejdes med idéen. Det ser lidt ud til, at du føler dig bundet af markup - prøv at tegne / photoshoppe og holde det rent billedligt i første omgang. Det er nemt at blive begrænset hvis man i den kreative fase af designetudviklingen skal tage stilling til markup og den slags ikke-kreative udfordringer... Giv den et skud til!



t