Routing regler i advanced?

Tags:    asp.net mvc

Når man ser på indeksering, så er det jo vigtigt man har samme URL til sit indhold for ellers vil man finde
- www.detallerfarligstested.dk og
- detallerfarligstested.dk

Den del kan man klare på mit webhotel.

Jeg er ikke ekspert i MVC så prøver at lære som jeg kommer længere.
Nu er mit problem så at jeg ikke kan styre mine URL'er 100% og hvad er så best practice her?

Tænker på:
detallerfarligstested.dk/Ny-traad/
vs.
detallerfarligstested.dk/Ny-traad

Det vil give to forskellige hits, ligesom det gør her.
På samme måde får jeg til tider også "/Index" eller "/Index/" med i mine action-links den selv laver.



3 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Vil da mene det er / / :)



Jeg tror det er en smags sag, jeg ville altid gå efter nr 2 (/), da jeg mener det giver en pænere url.

Udvikleren bruger / /
Facebook bruger /
Macrumors bruger / /
Twitter bruger /
Bt bruger /

Pointen er vel bare du ikke bruger begge :), ligesom det jo heller ikke er forkert eller rigtigt at bruge http://www. fromfor http://.



Indlæg senest redigeret d. 22.11.2012 13:39 af Bruger #14816
Mit problem var
at når jeg laver action.link(dsfsdf) så i nogle tilfælde får jeg detallerfarligstested.dk/Ny-traad/
og andre steder får jeg
detallerfarligstested.dk/Ny-traad

Ser umiddelbart ud til at være forskelligt alt efter hvor jeg laver det, men synes ikke umiddelbart det giver mening fordi det er det samme jeg ber om.

SEO mæssigt er det jo skidt at blive indekseret på både // og / fordi så er det to forskellige URL'er den indekserer. Så i stedet for at hjælpe i samme retning ved at søgemaskinene kan se flere peger det samme sted hen så trækker de nu i hver sin retning.
Der er lidt til den ene og lidt til den anden.

Jeg vil egentligt også helst have // på mine URL'er, men jeg opbygger jo ikke selv mine links men lader MVC gøre det.
Er bare i tvivl hvordan jeg får lavet en standart i MVC der laver dem korrekt for mig, så jeg ikke altid skal opbygge mine URL'er i "hånden" for at de overholder den standart jeg gerne vil have.



t