Vores Jquery virker ikke i Internet Explorer 8

Tags:    ie8 jquery cms browsere

Vi har i et cms system implementeret noget Jquery-kode.

Det virker sådan set fint i alle browsere, på nær Internet Explorer 8.

Vi har forhørt os hos vores hostedshop-udbyder hvad der kan være galt. De siger vi skal enten droppe al Jquery kode fordi det går ind og påvirker nogle få ting i deres cms-kode, eller vi skal have fat på en slags universalkode så det også kan vises i IE8.

Er der nogle der ude som sidder inde med sådan en universalkode til IE8. Da vi jo gerne vil beholde vores Jquery.



9 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
det er jeg ikke klar over, jeg kender ikke cms systemet desværre. men jeg finder linjen på linjenummer 34

edit: Du kan jo prøve at fjerne den. Den initialisere et jquery plugin der hedder fancybox, eller rettere det burde den gøre, men det er det der fejler



Indlæg senest redigeret d. 13.12.2012 10:51 af Bruger #9677
Jeg ved ikke lige hvad universalkode skal forestille, at være.

Men hvis du smider et link til det kode du har lavet er det lettere, at svare på dit spørgsmål.



Hej.
Det meget svært at hjælpe uden flere oplysninger. Hvordan ser jeres Jquery kode ud, hvad er kodens formål og hvad virker ikke?

Universalkoden som supporteren har bedt dig om at finde, er bare en smart måde at sige at du skal lave dit script som virker i alle browsere, hvilket er et lidt arrogant svar hvis du spørg mig ;)



Jeg ved ikke lige hvad universalkode skal forestille, at være.

Men hvis du smider et link til det kode du har lavet er det lettere, at svare på dit spørgsmål.



Linket til websitet jeg er ved at lave er http://shop4499.hostedshop.dk/
Det er banneret på forsiden som fejler i IE8.



i filen
/_design/common/js/jquery/fancybox-2.0.3/jquery.fancybox.script.js

skriver i jQuery pluginet fancyBox afhængighederene ind i headeren via document.write således:

Fold kodeboks ind/udJScript kode 


Prøv at putte det "rigtig" ind i headeren af jeres html dokument.
Måske bliver de først læst ind efter dommen er loaded hvilket betyder at i kalder fancyBox pluginet inden det er blevet initialiseret.

Det skal btw sættes ind før linjen:
Fold kodeboks ind/udJScript kode 





Indlæg senest redigeret d. 13.12.2012 10:44 af Bruger #9677
i filen
/_design/common/js/jquery/fancybox-2.0.3/jquery.fancybox.script.js

skriver i jQuery pluginet fancyBox afhængighederene ind i headeren via document.write således:

Fold kodeboks ind/udJScript kode 


Prøv at putte det "rigtig" ind i headeren af jeres html dokument.
Måske bliver de først læst ind efter dommen er loaded hvilket betyder at i kalder fancyBox pluginet inden det er blevet initialiseret.

Det skal btw sættes ind før linjen:
Fold kodeboks ind/udJScript kode 



Hvor henne ser du filen
/_design/common/js/jquery/fancybox-2.0.3/jquery.fancybox.script.js

Det er ikke en jeg har skrevet ind, er det så noget af det der ligger som standard i cms-systemet?



Okay, det må jeg se om jeg kan finde. Mange tak for hjælpen:)



Selv tak.
Husk lige at skrive tilbage hvis du finder ud af det, så andre også evt. kan få gavn af det ;)



kig også lige på disse fejl, det kan være årsagen til at dit script fejler i IE8
fra firebug
Fold kodeboks ind/udKode 

brug dine udviklings tools når du laver hjemmesider, og valider løbende
du har et problem med dit <head> går igen flere gange.
kunne det tænkes din IE8 er gået i quick mode som følge af fejl ??

hvorfor skriver i dette
Fold kodeboks ind/udKode 

ud via js

Fold kodeboks ind/udKode 

language="javascript" skal slettet, det er forældet



t