Flere Forfattere til samme website

Tags:    html svn cms

<< < 12 > >>
Hej udviklere,

Jeg sad lidt og tænkte over, hvad ville den bedste struktur for at arbejde flere personer på den samme hjemmeside enligt være ? :)

Når man programmere, benytter man sig jo typisk af et versions styringssystem, som svn eller git. Men gør det sig også gældende for hjemmesider ? Eller skal der nogle helt andre forholdsregler til ?



20 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 21 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Nåå altså i skal være flere om at udvikle noget kode.
Ja så er det nok det der github. Selvom jeg ikke ved så meget om det men havner der tit.



På www.komogvind.dk bruger vi også Subversion.

Vi har sat en intern udviklerserver op som har udviklerens navn + .dev.komogvind.dk (f.eks. robert.dev.komogvind.dk) og som er et komplet spejl af vores live site. Der kan jeg arbejde på koden og se ændringerne. Når jeg er tilfreds kan jeg submitte, og så har vi en web applikation, hvorigennem jeg kan lave en 'svn update' på live sitet, så mine ændringer kommer ud i verden.

Og så er jeg enig med Martin. Især når man er flere om at hakke i koden, så er unit tests sgu godt nok dejlige :-)
Vi bruger PHPUnit.



Indlæg senest redigeret d. 15.12.2012 08:31 af Bruger #2695
Hvor meget har du tidligere arbejdet med versionsstyring?

Som grundregel er det altid god praksis at lave en get latest version inden du commiter. Nogle versionsstyringsværktøjer har selv indbygget funktionalitet til at checke det inden du commiter, men specielt ved distribuerede giver det problemer fordi du ikke absolut ved det - men vil ikke gå i detaljer med det med mindre det er det du skal arbejde med.
TFS er godt, men kan godt til tider have nogle problemer med at opdatere korrekt hvis du "kun" siger get latest version, og du skal derfor bruge get specific version og så vælge at overskrive det du har liggende fordi den ikke helt kan finde ud af og opdatere korrekt til tider.
En anden ting ved TFS er at hvis du ser på en fil og åbner den, mener den nogle gange du har checket den ud til edit - selvom at hvis du laver en comparison siger den at filerne er ens - og på trods af dette mener den at du skal checke ændringer ind.

TFS har fordelen i at der er ufatteligt mange muligheder, men fordi TFS skal håndtere alle mulige grene som versionsstyring, buildserver, og skal kunne alt muligt så virker det som om at grenene har været uddelegeret til silo udviklerteams som ikke har samarbejdet og derfor kan man godt undre sig over at TFS har de underlige problemer den kan have.

Jeg har tidligere arbejdet med Subversion også og er virkelig et dejligt værktøj. Specielt med integrationen til Visual Studio hvor du kan se hvilken type ændring du har lavet - om du ser en fil, redigerer, har gemt den rettelse, plus markering ude i siden hvor du har redigeret og hvilket der er gemt etc (med grøn, gul og rød farve mener jeg).



Umiddelbart vil versionsstyring fungerer fint til web applikationer også. Der hvor jeg arbejder, benytter de hvertfald SVN til deres web applikation, for at kunne samarbejde. Desuden benytter de selvfølgelige forskellige test metoder, som f.eks. selenium til UI test.



Du kan prøve og se hvordan Wikipedia har lavet det.



Hvordan kan jeg se det ? :)



Du kan tilmelde dig derinde også prøve og rette i nogen artikler du ved noget om.
Du kan jo bare rette lidt også prøve hvordan det er lavet med at rette tilbage til tidligere rettelser.

Der er jo en del hjemmesider udover Wikipedia som også er lavet på sådan en wiki måde.

Mon ikke du kan lave din egen Wiki ved at kigge her : http://www.mediawiki.org/wiki/MediaWiki



Indlæg senest redigeret d. 14.12.2012 23:37 af Bruger #13010
Når man ændre i wikipedia, er det jo igennem wikepedia's CMS man gemmer(dette ville hvertfald være mit bud, da man gør det hele igennem gui inde på siden) :)


Tror at jeg har formuleret mig lidt forkert, jeg tænkte mere på hvad man skal gøre, når man sidder flere udviklere på samme side :) ?



ja, tænkte også lidt i de baner. Men er dog stadigvæk i tvivl omkring, hvad bedst practice er for at være flere udviklere på samme hjemmeside :)



Tak for svaret, og især tak for hintet omkring Selenium xD (benytter mig selv af iMacros, men er rart at have flere mulighedder:))



<< < 12 > >>
t