HJÆLP en uerfaren HTML5-bruger

Tags:    html5

Hej alle :)
Jeg har oprettet en hjemmeside i Dreamweaver i HTML5 og den er lagt op på min skoles server. Men når jeg går ind i selve mappen hvor siden ligger, er hver .html fil forsynet med et lille Safari-ikon. Og når jeg ser under type står der Safarie-dokument. Har det noget at sige? Og vil jeg kunne åbne filerne på en anden computer?



6 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
det har ikke noget at sige, du kan sagtens åbne med en anden browser
jeg vil gætte på at på den maskine du sidder ved er safari default browser.




Umiddelbart lyder det som om du sidder på en Mac. Og som @Ronny Jørn Olsen siger, så er det et "Safari-dokument" fordi din default browser er Safari browseren.



Hvis du sætter hvem der standart skal håndtere dette dokument vil det ofte få indflydelse på ikonet.
Du kan lave at en MP3 fil åbnes af Windows Media Player og får dennes ikon på sig, men betyder ikke den er den eneste der kan åbne den - men hvis du dobbeltklikker så vil du åbne den med dette program.

Hvis Safari er sat som standart browser kan dette være årsagen til disse ikoner, men andre programmer (læs: browsere) kan sagtens åbne dem også. Dette betyder blot dette er dit standart program til at åbne filen med.



Men det korte svar, er ja :-)

Det er bare din computer, der har det som præference at åbne .html filer i safari!
Andre har måske chrome eller IE



Safari er ofte et gratis add-on til Itunes, som bare bliver downloadet og så skal man svare på en hel masse man ikke vil have :X



Safari er ofte et gratis add-on til Itunes, som bare bliver downloadet og så skal man svare på en hel masse man ikke vil have :X


*grabs popcorn*



t