Google Crawler

Tags:    google

<< < 12 > >>
Den 4. august bliver der svaret på et spørgsmål:
Det er muligt at se hvornår en side sidst er blevet crawlet ved at klikke på de to pile til højre for søgeresultatet og vælge "cached".
Er den mulighed ikke mere tilstede. Jeg kan slet ikke finde disse uanset hvad jeg søger på.



14 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 7 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Når du søger på google, og holder musen og resultatet, kommer der 2 pile der peger til højre frem. Klik på den og du kan se en mini-udgave af den cached side, og du kan også klikke dig videre til den cached udgave (hvor dato for hvornår den blev crawlet også står).

Eksempelvis: http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:evRWVdKLppIJ:www.udvikleren.dk/+&cd=1&hl=da&ct=clnk&gl=dk



Jo men hvis hjemmesiden er sat til ikke at ville caches så er der ikke nogen cache.

Hvis der står dette i HTML koden så bliver det ikke lavet nogen cache.
Fold kodeboks ind/udHTML kode 




Tak for dit svar. Er det noget jeg skal finde frem til et eller andet sted og rette, eller er der en anden muligherd for at se hvornår Google sidst har crawlet forbi siden. Tak



Du kan jo ikke få det til at gå hurtigere alligevel.
Du kan lave en sitemap.xml og dine sider også kan du bruge google webmasterværktøjer til at se diverse ting og få råd.

I dine sitemap.xml kan du angive om der er nogen sider der skal opdateres mere end andre.



Desværre er jeg er vist ikke nørdet nok til at forstå dig. Mit ønske var blot om jeg et eller andet sted kunne se hvornår Goole sidst havde været forbi. Og ikke for at noget skal gå hurtige.
tak for dine svar



Tror ikke du kan se datoen for hvornår en side er blevet crawlet sidst.

Men hvad vil du også bruge det til ?



hej JanC. Når jeg følger dit link på svaret kommer jeg frem til lige præcis det jeg efterspørger her i tråden.
Næste problem er dog så at når jeg google et site, stiller mig på navnet og højreklikker så fremkommer dette link som jeg skal have fat på helt nederst på min skærm. Hvad skal jeg gøre for at komme til at kunne klikke på det. Og pile, nej det kan jeg ikke få frem. Kan du gøre det lidt tydeligere for mig. Tak



Du kan ikke se hvornår din side sidst er crawlet - det giver heller ikke mening. Hvorfor vil du se det?

Problemet er at google ikke crawler din side helt færdig hver gang, den er måske kun på din side i et sekund eller to, så den kan måske nå en halv eller en hel side. så det giver ikke helt mening.




Indlæg senest redigeret d. 31.12.2012 09:32 af Bruger #2730
Når du søger på google, og holder musen og resultatet, kommer der 2 pile der peger til højre frem. Klik på den og du kan se en mini-udgave af den cached side, og du kan også klikke dig videre til den cached udgave (hvor dato for hvornår den blev crawlet også står).

Eksempelvis: http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:evRWVdKLppIJ:www.udvikleren.dk/+&cd=1&hl=da&ct=clnk&gl=dk


Det er præcis dette jeg leder efter, men jeg får ikke vist nogen pile.
Kan du beskrive det lidt tydeligere



Hvilken side drejer det sig om ?



<< < 12 > >>
t