entityCollection problem. Eller måske et problem med joints

Tags:    java database join entity netbeans

Jeg er temmelig ny i programmering, så bær over med mig...

Programmer: Netbeans 7.2.1 samt en embedded Derby database.

Jeg har problemer med at få forespørgslerne til at virke mellem to tabeller.

Netbeans har lavet to Entity klasser for mig. Entity klassen Senge indeholder en Collection: Collection<Patient> patientCollection, der - så vidt jeg har forstået, er den der skal tage sig af mine join-forespørgsler
Problemet er at den collection virker ikke. Når jeg debugger kan jeg se den, og den viser sig med en exception der ser sådan her ud:

>Exception occurred in target VM:
Internal Exception: java.sql.SQLSyntaxErrorException: Table/View 'SENGE_PATIENT' does not exist.
Error Code: 30000
Call: SELECT t1.ID_PATIENT, t1.EFTERNAVN, t1.FOEDSELSDAG, t1.NAME, t1.TIMESTAMP, t1.SPECIALE, t1.SENG FROM SENGE_PATIENT t0, PATIENT t1 WHERE ((t0.Senge_ID_SENG = ?) AND (t1.ID_PATIENT = t0.patientCollection_ID_PATIENT))
bind => [1 parameter bound]
Query: ReadAllQuery(name="file:/C:/Users/kath/Documents/NetBeansProjects/TavleManager/build/cluster/modules/ext/TavleLibrary.jar_TavleLibraryPU" referenceClass=Patient sql="SELECT t1.ID_PATIENT, t1.EFTERNAVN, t1.FOEDSELSDAG, t1.NAME, t1.TIMESTAMP, t1.SPECIALE, t1.SENG FROM SENGE_PATIENT t0, PATIENT t1 WHERE ((t0.Senge_ID_SENG = ?) AND (t1.ID_PATIENT = t0.patientCollection_ID_PATIENT))")
.... og meget mere.

Det ser ud til at den forventer at se en tabel ved navn 'SENGE_PATIENT', men sådan en findes der jo ikke.... Hvor kommer det fra?
Jeg kan ikke overskue om det er min databaseopsætning der er forkert, eller om det er den (autogenererede) kode i entity klasserne, der er forkert.

Tabellerne er lavet sådan her:
Fold kodeboks ind/udKode 

Entity klasserne:
Jeg har ændret Senge joint til OneToOne, da der ikke kan ligge flere patienter i en seng og kommenteret nogle andre joints ud mhp fejlfinding. Ud over det er det Netbeans autogenerede klasser.

Fold kodeboks ind/udJava kode 


Fold kodeboks ind/udJava kode 


Kan nogen gennemskue hvad der er galt, eller hvordan jeg kommer videre med fejlfinding?

Mvh
Karin



t