C# Combobox til flere textboxes

Tags:    c# combobox textbox

Hej
jeg er i gang med at lave et program hvor der er en combobox med fx byere hvor efter hvis man nu fx vælger viborg skriver den viborg i en textbox og derefter 8800 i den anden.

det jeg tror jeg leder efter er at give en item i comboboxen 2 værdier,
jeg kan nemlig sagtens få den til at skrive til en af gangen.

Hilsen Martin B. Jakobsen.



4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 11 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du kan tilføje objekter til en ComboBox, er det noget som det her at du leder efter?:
Fold kodeboks ind/udCSharp kode 




Indlæg senest redigeret d. 17.01.2013 17:53 af Bruger #15079
Jeg ved ikke om det er dårligt design eller ej, men da jeg legede med C# og .NET brugte jeg altid de indbyggede controls' Tag property til at holde nogle værdier.

Nu ved jeg ikke om du udfylder din ComboBox i koden eller designeren, men begge steder har du en property på hvert ComboBoxItem der hedder Tag. I den kunne du smide en string med postnummeret.
På den måde vil hvert ComboBoxItem både indeholde bynavn og postnummer.

Alternativt kan du oprette din egen ComboBoxItem klasse og override den eksisterende, hvor du tilføjer en eller flere ekstra properties som du ønsker.



Mange tak Casper Jørgensen
det var det jeg skulle bruge.

er der en mulighed for at kunne få dataen ud igen fx til et txt dokument, for når jeg prøver for jeg kun et af de ting jeg har sat ind og ikke de andre, altså kun navnet jeg har givet den ?

nu har jeg nemlig gjort det at smide 3 værdier.



Indlæg senest redigeret d. 23.01.2013 14:18 af Bruger #17501
Hvad mener du med at få data ud igen? Du kan lave en foreach-løkke som kører gennem alle items:
Fold kodeboks ind/udCSharp kode 




Indlæg senest redigeret d. 24.01.2013 00:01 af Bruger #15079
t