Php form action problem

Tags:    php html forms

Hej udviklere har et problem da jeg har en form der skal tjekket inden det bliver sendt via min action, om felterne er tomme. Dette er bare en lille kode jeg sidder og laver for sjov, men mangler lige lidt hjælp. Det er fordi at når man trykker send, på sumbit og har udfyldt alt, så skal man udfylde det engang mere. Har i en nemmere løsning? og jeg vil rigtig gerne have den til at sende til den anden side :-) via action. Hvis du ikke helt forstår mig, så skriv i kommentar.

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


/// mvh jesper



7 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
@jesper har du overvejet at lave en form validation client side (må ikke stå alene) ??
prøv at google js form validation
understøtter din server stadig det gamle short_open_tag ??, det er default slået fra på nye installationer




Skriv værdier ind i inputfelterne.

Fold kodeboks ind/udKode 




Du kan bruge HTML 5 hvis du ikke er noget i mod det kun virker i nyere browsere.

Så hvis du har et felt der skal udfyldes så skriver du :
Fold kodeboks ind/udHTML kode 






Indlæg senest redigeret d. 29.01.2013 16:13 af Bruger #13010
Som Ronny siger:
Brug JS til at validere.

Simpelt eksempel:
Fold kodeboks ind/udJScript kode 


Saa maa du selv om du goer det paa submit knappen (onclick) eller forandring (onchange) paa tekst feltet.



Indlæg senest redigeret d. 31.01.2013 01:44 af Bruger #12793
Du kan bruge HTML 5 hvis du ikke er noget i mod det kun virker i nyere browsere.

Så hvis du har et felt der skal udfyldes så skriver du :
Fold kodeboks ind/udHTML kode 


HTML5 form validering er "okay", det er dog vigtigt stadig at validere serverside også, ellers kan du godt løbe ind i problemer.



Som udgangs punkt kan du ikke gøre det som du beskriver med php, det man der i mod kan gøre er entent at bruge javascript eller os så kan du på din admindata.php lave en kontrol af adgangen og dine variabler på den måde som vist her:

index.php:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 



admindata.php:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 




Indlæg senest redigeret d. 31.01.2013 13:47 af Bruger #15821
@Alex
>eller forandring (onchange) paa tekst feltet.
dette vil kræve brugeren ændre noget i feltet, hvad hvis brugeren springer feltet over ??, elller ikke ændre noget ?? onchange vil ikke være brugbar, det skal være onsubmit, men det vil være en god ide at lave en input validering også på onblur, på det enkelte felt.




t