Automatisk kampagne-generering

Tags:    database programmering generator

Hey.

Jeg er pt i praktik med en kammerat og virksomheden efterspørger en mulighed for at, på en eller anden måde kunne lave en form for "generator", der kan kreere brochurer/kataloger for virksomheder, der sælger "vores virksomheds" produkter. :)

^ Det blev en kende rodet, men i det store hele, handler det om at kunne implementere et slags form for "drag & drop-system", der giver mulighed for tredjeparts-virksomheden selv at kunne lave deres kampagner, og på den måde aflaste "vores virksomhed".

Hvordan gør vi lige dette?



6 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Start med at lave en dybere problemformulering i samarbejde med virksomheden. Så tror jeg at slutproduktet bliver en "anelse" bedre ;-)

Nu ved jeg ikke hvor lang tid jeres praktikperiode er, men overvej evt. at bruge hele perioden til en forundersøgelse. Så kan i altid sælge jer selv til at lave produktet senere.



Det er ikke en problemformulering som sådan, men blot noget brainstorming vi har foretaget i samarbejde med virksomheden. Det er ikke et tool, som vi umiddelbart har mulighed for at lave selv, men det kunne jo være, at vi kunne hjælpe virksomheden med, at aflaste dem, hvor de aflastes kan. :-)



Jeg vil foreslå virksomheden at se sig om på markedet for automatisering af kataloggenerering. Det kan være en videnskab og hvis det evt. skal integreres med virksomhedens ERP-system er det ikke en triviel opgave.



Fair nok Brian! :-)

Tak for hjælpen.

Forslag til et eventuelt alternativ er dog stadig velkomne. :-)



Jeg vil gerne give et alternativ, men du skal komme med meget mere info for at jeg kan give et.

- Laver de noget manuelt i forvejen? Og hvordan?
- Skal det integreres med et ERP-system?
- Skal katalogerne automatisk formidles ud til kunderne?
- Hvilken teknisk platform kører de på?
- Hvad er budgettet til opgaven og har de interne ressourcer til at hjælpe til?

alt sådan noget + en millard-millon ting man vil undersøge i en foranalyse. Så jeg vil stadigvæk foreslå en formel foranalyse hvor behovet kommer frem i lyset.



- Laver de noget manuelt i forvejen? Og hvordan?
De har nogle skabeloner fra indesign, som der kan fixes diverse ting i.
- Skal det integreres med et ERP-system?
Er ret overbevist om, at det ikke er særligt relevant, nej.
- Skal katalogerne automatisk formidles ud til kunderne?
Det behøves ikke. Kunderne skal blot selv have mulighed for at rette nogle ting i de kampagner de ønsker at køre.
- Hvilken teknisk platform kører de på?
Tænker du mht hjemmesiden? Så er det weblogik. Hvis ikke det er det du hentyder til, er jeg pas. :)
- Hvad er budgettet til opgaven og har de interne ressourcer til at hjælpe til?
Budget er på nuværende tidspunkt underordnet - vi skal blot have nogle facts at gå ud fra.

- Det skal siges, at det er første dag på stedet, og vi forsøger egentligt bare at undersøge vores muligheder uden rigtigt at vide noget som helst om det, endnu. :)



t