Brug af Wget i ubuntu.

Tags:    wget user agent ubuntu terminal

Hej Udviklere.

Jeg sidder og leger lidt med wget, og vil vide nogle ting omkring wget, som jeg føler jeg ikke kan få google til at forklare for mig, så vil bede om lidt assistance i form af links eller forklaring.

Problem 1:
Jeg vil have wget til at lege lidt med dens funktionen --user-agent, som helst gerne skulle kunne 'snyde' serveren til at forstå at wget er en af flg. clienter, IE, Firefox, Chrome/Chromium eller Safari
Hvordan løser jeg det problem? Hvad skal variablen i '--user-agent' være?

Problem 2:
Jeg vil også gerne have wget til at lave et 'screenshoot' af websitet, som jpg eller andet billedfil, kan det overhovedet lade sig gøre? Eller skal jeg benytte mig af en anden kommando i terminalen?

Det var lige hvad jeg husker af jeg skal have løst.

--
Det skal som sådan ikke bruges til noget særligt eller fusk, mere som træning til senere udvikling af 'brugbare bots'.

--
Tak.
Tak



5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 22 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
1) User agent
Brug en af disse: http://www.useragentstring.com/pages/useragentstring.php

2) Screenshot
Fold kodeboks ind/udKode 




og i CLI skriver du "man wget" - der har du al info om wget. :)



Tak Robert.

Du er guldvær :)

Michael Larsen:
Den der med "man wget" havde jeg da glemt alt om. :-/
Tak også.



bare fordi --user-agent er sat til en browser, betyder det ikke, at wget opfører sig som den browser. Den siger bare den er den browser. Så hvis målet er, at lave et scripts til tests, så skal du kigge efter noget andet.



Hej Dan.

Jeg regner med at det er problem 2 du snakker om?
I så fald, så er jeg godt klar over at jeg ikke kan få den til at opføre sig som en browser.

Mvh. Danni.



t