Sprog skiftning på html

Tags:    webdesign html css

Godaften folkens.

Jeg skal til at stå for et mindre firma hjemmeside, men der skal være mulighed for at skifte fra dansk til et andet sprog, men er det muligt at gøre dette bare ved simpelt html eller css? :)

Eller skal der en form for javascript, eller php ind over?

På forhånd tak :)



4 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 12 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du kan vel bare lave et link til den engelske, tyske, franske eller hvilken somhelst side det skulle være.

Fold kodeboks ind/udHTML kode 


Jeg tror endnu ikke teknologien er der til at man bare kan skrive et stykke kode og så bliver siden oversat, i hvert fald ikke ordenligt. :-)



Indlæg senest redigeret d. 17.02.2013 17:36 af Bruger #8884
Det er ganske muligt at gøre med JavaScript. Der findes mange gettext kompatible JavaScript libraries, her en liste:
http://stackoverflow.com/questions/9640630/javascript-i18n-internationalization-frameworks-libraries-for-client-side-use



Som Andreas siger kan du linke til de enkelte sider i deres korrekte 'format', men hvis du skal have ordentlig I18N (InternationalizatioN), så skal du nok ud i noget serversprog. Javascript kan sikkert også bruges, men ved ikke helt hvordan dette skulle gøres.



Jeg lavede engang en side for en, som bad om samme funktion. Min løsning på problemet var blot, at lave en form hvori der var 2 muligheder, enten dansk eller engelsk. Valgte man så et af sprogene, lavede formen en cookie, som så bestemte om siden hentede den engelske, eller danske version af siden (hvilket selvfølgelig betød at man skulle lave 2 forskellige versioner af samme side, en engelsk og en dansk).

Det gjorde jeg ved at loade siderne dynamisk via PHP, ved kun at lave en side, som man simpelthen loader alle ens andre sider ind i. Altså man laver et design, en HTML-fil, hvori man loader alt indholdet. Det kræver selvfølgelig, at man har lidt PHP-erfaring, men det er sådan set meget simpelt. Den her video forklarer princippet 100 gange bedre end jeg kan formå: Link

Når man så valgte sprog, valgte siden (PHP-koden) så bare at hente siden på det sprog, som man havde valgt. Så det kræver ikke mere end en smule omstrukturering, og snilde, men du bliver nok nødt til at bruge enten PHP, Javascript eller en helt tredje løsning.



Indlæg senest redigeret d. 18.02.2013 22:17 af Bruger #16605
t