Mobilsite eller responsive CSS

Tags:    mobil html5 css3

Hej
Jeg står og overvejer om jeg skal lave et dedikeret mobilwebsite eller om jeg skal nøjes med responsive CSS.
Sagen er den at jeg godt vil lave en del om på min side, og så kun bruge bootstrap til de små detaljer, i modsætning til lige nu, hvor hele siden bygger på bootstrap, med et par mindre ændringer.

Dog ved jeg ikke helt om det kan betale sig at lave et helt website, tilpasset til den mobile platform, i stedet for blot at benytte responsive CSS og lidt javascript (til fjernelse af krævende ting, såsom slideshow).

Hvad mener I? Kan det betale sig at udvikle et helt site i HTML5 og CSS3, i stedet for at bruge responsive CSS?



Indlæg senest redigeret d. 20.02.2013 14:43 af Bruger #17072
Det kommer utrolig meget an på hvad websidens funktion er.

Er det en simpel præsentationsside om dig og dit erhverv synes jeg absolut du skal bruge responsive. Især fordi bootstrap i forvejen har et responsivt grid.

Har man en avanceret webapplikation som er tilegnet desktop browsere, synes jeg godt man kan udvikle en seperat tilpasset version til smartphones, hvor man går mere i detaljer med et touch-venligt interface.



Det er udelukkende information og præsentation der er på siden, så du mener ikke der er nogen grund til at lave et helt site, men blot bruge den indbygge responsive-grid i bootstrap. Hvis jeg laver mit eget design, så er responsive jo også vejen frem i mit tilfælde,



vil også mene at responsive er vejen frem i dit tilfælde. Det er ikke så tidskrævende som at udvikle et andet design.



Det er udelukkende information og præsentation der er på siden, så du mener ikke der er nogen grund til at lave et helt site, men blot bruge den indbygge responsive-grid i bootstrap. Hvis jeg laver mit eget design, så er responsive jo også vejen frem i mit tilfælde,


Du kan altid hente et af de mange Responsive Grid Frameworks som kun laver layoutet på din side, hvorefter du selv kan designe resten.

Eksempelvis: http://lessframework.com/



t