Computer overophedet på første dag

Tags:    hardware

Hej udviklere,
Jeg har i dag købt følgende computer til skolebrug

Fold kodeboks ind/udKode 


da jeg havde tændt den og leget med Windows 8 i en times tid begyndte køleren at gå amok, og computeren blev helt ekstremt varm. Især i bunden udvikler den varme, men også på toppen ved tastaturet og touchpadden er den varm. Jeg prøvede så at mounte den op, men uden held. CPU brugen lå kun mellem 15 til 20 %, aller højest 25. Jeg prøvede så at slukke den, lade den køle ned i et kvarters tid og tænde den igen. det hjalp på problemet, i en lille halv time. På den halve time nåede jeg at sætte harddisken fra min gamle computer til eksternt til den nye. Herefter eksploderede CPU brugen og varmeudviklingen steg også helt naturligt. Jeg har en mistanke om at der har været virus på den gamle harddisk, og at
det er dét der foresager den høje CPU brug, uden dog at vide det.

Mit spørgsmål er om det kan passe at en virus kan få den til at stige så meget, og om der er noget at gøre ved det?

Jeg satser selv på at smutte en tur forbi Expert i morgen eller fredag og tage en snak med dem, da jeg fik computeren totalforsikret.

På forhånd tak for hjælpen :)



Lyder som defekt hardware, returner den til forhandleren.
Men tjek om der er nogle nye drivere til enhederne i computeren.



Erhm... totalforsikret? :) Du har to års reklamationsret. Er der fejl på din computer indenfor de næste to år, skal sælger rette fejlen.

http://taenk.dk/t%C3%A6nk-artikler/butikker-vildleder-om-batterier.

:)



Indlæg senest redigeret d. 20.02.2013 23:45 af Bruger #10216
Erhm... totalforsikret? :) Du har to års reklamationsret. Er der fejl på din computer indenfor de næste to år, skal sælger rette fejlen.

http://taenk.dk/t%C3%A6nk-artikler/butikker-vildleder-om-batterier.

:)
Ja, hvis fejlen er en fabriksfejl, men denne fejl der omtales lyder også som en fejl på noget hardware, som ikke er brugerens egen skyld.

Et godt råd er at du endelig ikke må begynde selv at prøve og lave/udforske fejlen, ved at åbne op for selve computerens 'kabinet' (eller hvad det kaldes på en laptop), da hvis de kan se at du har pillet ved noget, kan forlange at du selv skal betale for reperation, da de så kan argumenterer med at det kan være fordi du har pillet ved det, at den er gået i stykker.



Det lyder i hvert fald underligt at det sker på én dag.
Jeg vil, som de andre siger - smide den tilbage til forhandleren.



Michael, dit link virker ikke ;)

Men, tak for jeres input, jeg tager den med til Expert i dag.



Få pengene tilbage, og køb en der ikke har problemer.. Sådanne problemer har det med at følge modellen!



t