PHP check ved login via database

Tags:    php mysql databaser facebook-api

Hej udviklere. Dette er lidt svært at forklarer men vil prøve!

Jeg er igang med at lege lidt med Facebook API login system. Jeg har downloadet den fil fra Github som Facebook developer selv henviser til. Jeg har ikke brugt andet en den kode hele vejen igennem, og har skam fået det til at virke. Problemet er bare når man er logget på, og så opdater siden, så nogen gange viser den log på knappen(og så refresher den lige selv siden, og viser informatonerne). Eftersom Facebook API også er utrolig langsom til tider, tænker jeg på:

Det jeg gerne vil have er at når personen trykker log på, gemmer jeg deres vigeste informationer som fornavn, efternavn, id, username, osv. Hvor jeg så kan bruge det istedet for at bruge facebook systemet, også fordi jeg gerne vil have et registrer system ved siden af på siden sammentidigt. Sådan som jeg har prøvet at lave det:

Kan man ikke gøre at man laver en side der hedder login.php, hvor man kan trykke på knappen, når man så har logget ind bliver man sendt tilbage til login.php, så har jeg lavet inde på login:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Altså at når du bliver smidt tilbage på login.php så bliver du sendt videre til usercheck.php for at se om Profilens informationer er sat i databasen, og derefter videre til index.php, hvis de allerede er sat i databasen bliver man bare smidt videre til index.php. Problemet er bare igen at hvis man rammer login.php selvom man er logget ind, så fejler den med facebook login knappen, hvor den kommer selvom man er logget ind, og refresher siden.

Håber folk har forstået det. Vil bare hører hvordan jeres løsning vil være på det her? Hvordan ville i nemmeste gøre det her.

Hvis i ikke har forstået det, så skriv i kommentarene så forklarer jeg det igen på en anden måde.

Mvh jesper



3 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej.
Jeg har ca. forstået hvad det er du vil, men er alligevel lidt usikker. Kan du prøve at forklare det på en anden måde? Der går direkte til "sådan her vil jeg gerne have det." (Selvom det sikkert også er det du har gjort :))



Det jeg skal bruge, er en der kan arbejde med acces token, via facebook api, hvor jeg får variablerne ned i en array, og sender det til min database :-) men min side skal tjekke om brugerens informationer ligger i databasen fra starten af når personen har logget på med facebook, hvis de ligger der skal den ikke gøre noget og omvendt hvis de ikke gør skal den smide det i databasen, hvordan det ville være nemmest at gøre :-)

// jesper



Okay, så forstår jeg bedre!
Jeg er ikke så meget inde i facebook api endnu, men jeg vil forslå at du prøver at se her:
http://ellislab.com/forums/viewthread/217760/

http://stackoverflow.com/questions/11642214/how-do-you-get-a-facebook-users-information-and-insert-it-into-a-database

Det lyder lidt som om at nogle søger det samme som dig, hvor de hvis har fundet frem til noget i første link :) Er ikke sikker, men håber at det kan hjælpe dig lidt vidre :)!



t