download website + components: Hvordan?

Tags:    test performance download website

Hej alle,

Jeg har en opgave jeg skal løse på mit studie lige pt.

Den går ud på at jeg skal lave en analyse af en hjemmside, og for at gøre det skal jeg bl.a. teste performance, load tid m.m. Dvs. jeg skal downloade hjemmesiden og de komponenter der er benyttet på side, implementere mine ændringer for at optimere den (mht. speed, minimere http requests, m.m.).

Jeg har dog et lille men meget relevant spørgsmål:

Er der nogen der ved hvordan man kan downloade/kopiere en hjemmeside + dens komponenter? Så den vises helt ens, hvis muligt..

Jeg har kopieret kilden, kopieret css og gemt det lokalt. Men synes ikke at den vises korrekt. Så jeg tænkte at der måske var en anden måde?

Det er det jeg skal gøre anyways, og så tilgå min egen kopi og lave de ændringer jeg mener der er relevante og afl. mine sammenligninger.

Jeg håber det gav god mening :-)

Mvh, Klemme




6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du kan bruge programmet WinHTTPTrack, mener jeg det hedder. Du downloader et statisk mirror af siden.



Ctrl + S i de fleste browsere (Chrome og Firefox, muligvis flere).



Tak for svarerne,

Jeg havde først prøvet sidstnævnte metode, men fik ikke det ønskede resultat gemt lokalt og kunne ikke tilgå filerne i en gemt mappestruktur der matchede det i kildeteksten.

Men er pt ved at hente siden ved at bruge WinHTTPTrack, og det fungerer super.

Dog kunne jeg godt tænke mig at vide om det er muligt kun at lave et mirror af index siden, eftersom jeg lige nu er ved at hente ALT, og det er meget: 135MB and counting..

Til Alex:

Har du kendskab til hvordan man gør det?



Mange tak for svarerne!

Så kom jeg videre med det hele, og lærte lidt undervejs :-)

Klemme



Husk lige på ophavsretten, du må ikke hente andres side på nettet uden tilladelse (downloade den), du må heller ikke rette i dem - så bryder du ophavsretten, og kan blive gjort erstatningspligtig.



t